STROJNISTVO.com • Poglej temo - Univerzalna stružnica ZMM C8C

Univerzalna stružnica ZMM C8C

Kar ne spada nikamor v zgornje kategorije...

Moderator: -M-

Univerzalna stružnica ZMM C8C

OdgovorNapisal/-a frlek » 2.8.2011 23:46

Pozdravljeni!
Čeprav forum že kar nekaj časa spremljam, je to moja prva objava.
V roke mi je namreč prišla stružnica bolgarskega porekla ZMM C8C, ki je utrpela nekaj poškodb (beri: prevrnitev na bok :( ) pri transportu in okvaro pogonskega motorja.
Zaradi (po moji oceni) ne tako velikih poškodb in zares ugodne cene sem se odločil za posvojitev :D .
Že od nekdaj sem si v domači delavnici želel ne preveliko in ne premajhno stružnico nekitajskega porekla.
Seveda pa tu nastopi čas, ko bom potreboval pomoč in nasvete za zagon stroja.
Naj za začetek povem še nekaj tehničnih podatkov stroja:

Slika

Slika

Stružna glava Φ200mm
Višina konic 165mm
Stružna dolžina 750mm
Izvrtina v pinoli 33mm
Vrtljaji 85-2000 min[nad]-1[/nad]
Moč motorja 2,2kW/ 380V
Teža približno 750 kg
Dolžina/širina/višina 1800/700/1400
No, in ravno te zadnje dimenzije so naravnost idealne za mojo malo delavnico.
Motor stružnice sem že odmontiral in dal na previjanje, sedaj pa rabim pomoč pri izbiri olja za menjalnik.
Nimam namreč nobenih navodil za vzdrževanje stroja, v vsakem primeru pa bi rad zamenjal olje pred prvim zagonom.
Prilagam nekaj slik menjalnika, ki je videti kar v dobrem stanju.

Slika

Pa še pokrov
Slika

Skledica, ki je najbrž namenjena lovljenu brizgajočega olja (mislim, da stroj nima nobene črpalke za mazanje)
Nad to skledico je v pokrovu plastično okence, ki je na žalost odlomljeno :roll:
Slika

Za začetek naj bo dovolj, bom pa res hvaležen za vsak nasvet in pomoč pri zagonu stroja. Mogoče pa ima kdo tako stružnico celo v uporabi?
frlek
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 51
Pridružen: 2.8.2011 21:51

OdgovorNapisal/-a Nicomajstr***???*** » 3.8.2011 15:34

Takšen stroj naj bi se postavil na posebej narejen temelj, ali pa vsaj na posebne nivelirne noge za obdelovalne stroje. Nato pa ga je potrebno s posebno vodno tehtnico "postaviti v vago" (nekje 0,02mm/m je lahko odstopanja)

Olje-ko sem se sam zanima so bili predlogi VG46 in VG64 predpisanemu za mojo stružnico je bolj podoben VG46 in uporabljam tega.

Za okenček nivoja olja, se pa dobijo različni standardni, ampak se sedalje ne morem spomniti v katerem katalogu sem jih gledal. Predvidevam, da je edina funkcija tega okenčka ta, da je treba vsak dan pogledati, če olje šprica nanj.
Nicomajstr***???***
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1469
Pridružen: 20.10.2006 20:56

OdgovorNapisal/-a krofko » 3.8.2011 19:28

Tukaj boš verjetno dobil informacije iz prve roke.
krofko
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 49
Pridružen: 26.3.2007 12:53

OdgovorNapisal/-a frlek » 3.8.2011 23:15

Ja, tudi jaz sem pomislil na pomoč iz prve roke zato še vedno čakam na kakršenkoli odgovor iz Bolgarije :roll: .
Mislim, da bom več pomoči dobil tukaj.
Najbrž s hidravličnim oljem VG 46 ne bom dosti zgrešil, bom pa vseeno še enkrat poslal vprašanje v Sliven.
S čim bi lahko izpral usedlino na dnu menjalnika, mogoče z malo nafte?

Hvala
frlek
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 51
Pridružen: 2.8.2011 21:51

OdgovorNapisal/-a strojomont » 5.8.2011 8:44

frlek napisal/-a:Ja, tudi jaz sem pomislil na pomoč iz prve roke zato še vedno čakam na kakršenkoli odgovor iz Bolgarije :roll: .
Mislim, da bom več pomoči dobil tukaj.
Najbrž s hidravličnim oljem VG 46 ne bom dosti zgrešil, bom pa vseeno še enkrat poslal vprašanje v Sliven.
S čim bi lahko izpral usedlino na dnu menjalnika, mogoče z malo nafte?

Hvala


Na slikah se vid da so sklopke lamelaste , to se pravi da je obvezno hidrauličko olje, VG46 bo v redu.
Kaj se tiče izpiranja, najbolj je da zamenjaš olje in nič ne izpiraš, če že obstaja usedlina kateru olje na otapa , bolj je da ostane ,kot da delno se raztopi in deli tega prijdejo med ležaje.
strojomont
Pripravnik
Pripravnik
 
Prispevkov: 15
Pridružen: 16.11.2005 20:30

OdgovorNapisal/-a frlek » 7.8.2011 23:42

Hvala lepa za nasvet.

Olje v vreteniku in podajalnem predležju sem zamenjal, uporabil pa sem Hidrol HLP 46.
Namestil sem tudi previti motor in seveda preizkusil delovanje.
Stružnica lepo teče pri vseh hitrostih in tudi vsi pomiki delujejo :) .
Zamenjati pa še moram odlomljeno kontrolno steklo z navojem M30x2.

Slika

Na internetu sem pod nemškim izrazom „Schauglas“ sicer našel steklo z navojem M30, ampak samo s korakom 1,5 :roll: .
Ali mogoče kdo ve, kje bi še lahko iskal?

Ko sem hotel zamenjati še olje v pogonu sani, je iz odprtine pritekla umazanija.
Očitno je v pogon prišla emulzija ali voda in povzročila korozijo.

Slika

Najbrž je edina rešitev, da pogon razstavim in res temeljito očistim?
frlek
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 51
Pridružen: 2.8.2011 21:51

OdgovorNapisal/-a Nicomajstr***???*** » 8.8.2011 15:28

http://www.maedler.de/Category/1643/3/610.aspx

poskusite poiskati tu, ali je zagotovo M-navoj?
Nicomajstr***???***
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1469
Pridružen: 20.10.2006 20:56

OdgovorNapisal/-a frlek » 17.8.2011 7:45

Navoj na steklu je M30x2.
V Nemčiji sem našel podjetje ki zastopa proizvajalca mojega stroja. Imajo tudi rezervne dele, saj je bil stroj do lanskega leta (sicer malce sfriziran) v redni proizvodnji.
Problem s steklom sem tako rešil, saj mi ga bodo oni poslali :) .

Ponovno pa rabim vaš nasvet.
Ker sem s strojem dobil samo štiri menjalne zobnike m=1,5 (25,45,90 in 100), ki omogočajo rezanje navoja do koraka 1,75 in podajanje do 0,1 mm/vrt, sem prosil še za ponudbo dodatnih menjalnih zobnikov (50,70,75 in 127) za ostale korake navoja (tudi colske) in večje podajanje.
Ponudba me je kar šokirala, saj želijo okoli 100 EUR za zobnik :o .

Po ponudbi IDEAL-a iz Velenja bi za ta denar dobil vse štiri zobnike, ki bi jih sicer moral še dodelati (luknja, debelina, utor). Zanima pa me, če bi material teh zobnikov ustrezal (C43) brez kakršnekoli toplotne obdelave?

Tudi obstoječi zobniki niso toplotno obdelani pa so po vseh letih delovanja videti kot novi. Večja dva sta najbrž izdelana iz sive litine.
Obraba najbrž ni problem, saj se vse skupaj vrti sorazmerno počasi.
Pri 1000 vrtljajih stružne glave ima gonilni zobnik (na sliki najmanjši) 625 vrtljajev.

Slika
frlek
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 51
Pridružen: 2.8.2011 21:51


Vrni se na Ostalo - tehnična pomoč

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov