STROJNISTVO.com • Poglej temo - Iz dvomasnega vstrajnika na navadnega

Iz dvomasnega vstrajnika na navadnega

Konstruiranje naprav, strojev, prenosi, gonila...

Moderator: -M-

Iz dvomasnega vstrajnika na navadnega

OdgovorNapisal/-a Roby » 22.10.2011 21:33

Lep pozdrav,

na avtomobilu Renault Scenic 1.9 dti let99,bi zamenjal vtrajnik! Na avtu je dvomasni vztrajnik in ropoče ko hudič,zato bi ga zamenjal z navadnimm vtrajnikom.
Ali kdo kaj ve kakšen vtrajnik je možno namontirat na tak motor?
Roby
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 3
Pridružen: 7.2.2010 20:09

OdgovorNapisal/-a kafer1 » 23.10.2011 17:19

LP

Malo povprašaj po avto trgovinah in spletnih prodajalnah delov, obstajajo seti z navadnim vztrajnikom kot zamenjava za dvomasni vztrajnik. Je pa cena vseeno cca 600 EUR. Maš pa pol mir :lol: .
kafer1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 335
Pridružen: 10.9.2006 15:27

OdgovorNapisal/-a Karl Benz » 24.10.2011 8:01

Dvomasni vztrajnik je bil "izumljen" da podaljša življenjsko dobo lamelam sklopke. Običajno taki vztrajniki zdržijo od 150 do 250 tisoč km. Tudi če se tak vztrajnik nadomesti z enomasnim vztrajnikom, ni nujno da bo kaj bolje, saj se bodo pa lamele sklopke izrabile prej.
Karl Benz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 302
Pridružen: 11.7.2007 11:06

OdgovorNapisal/-a kafer1 » 24.10.2011 9:46

Ja prej si na 200 do 300 kkm meljal lamelo, ali pa mogoče koš in lamelo, ter zapravil med 50 in 300 EUR odvisno od vozila. Sdaj pa na 150 kkm ali že prej pri kakih renojih, moraš meljati komplet, ki stane okoli 800 EUR.
Zakaj je že bil izumljen ta vstrajnik? Jaz pravim da boj zaradi črpanja denarja iz lastnikov starejših avtov in nič drugega. Ko sem menjal dvomasni vstrajnik za navadnega sem pričakoval bolj nemiren tek in nevem kake slabosti klasike vse. Ampak resnica je da se praktično nič ne pozna.
Enako so naredili z turbinami. Druga več ne crkne, pač menjavaš sklopke in turbine.

LP
kafer1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 335
Pridružen: 10.9.2006 15:27

OdgovorNapisal/-a Karl Benz » 24.10.2011 10:13

Se popolnoma strinjam. Takšen kos opreme bi moral biti dimenzioniran na 300 tisoč km. Vse kar je pod to vrednostjo je (po mojem pojmovanju življenjske dobe avtomobila) premalo.
Drugače pa: veliko ponudnikov take opreme najdeš na e-bayu. Sam sem kose naročil iz UK in jih v 5 dneh tudi dobil in zmontiral.
Karl Benz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 302
Pridružen: 11.7.2007 11:06

OdgovorNapisal/-a vrzi1 » 24.10.2011 15:29

Kolikor vem, dvomasni vztrajnik ni v nobeni povezavi s sklopko. Razvit je bil samo zaradi mirnejšega in nežnejšega vžiga avtomobila. Štarter ob zagonu mehkeje požene motor. S tem se razbremenjuje zobnik na vztrajniku in štarterju ter štarter. Sklopka je ob zagonu avta izklopljena. Seveda se vztrajnik med vožnjo tudi vrti, dvomasnost pa tu nima več veze. Dvomasni vztrajnik opravlja pravo funkcijo pri start-stop sistemu delovanja ovtomobila.
Če se motim me podučite.
vrzi1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 15.4.2006 17:26

OdgovorNapisal/-a Karl Benz » 24.10.2011 15:42

Mislim, da se motiš. Dvomasni vztrajnik ob zagonu nima nobene fukcije, saj je zobniški venec (na katerem je zaganjalnik) na togi strani vztrajnika. Fleksibilni del vztrajnika pa gleda proti sklopki.
Do fukcije dvomasni vztrajnik pride med delovanjem, ko je sklopka v prijemu. Takrat vztrajnik skrbi za blažanje torzijskih vibracij motorne gredi, ki bi sicer povzročali mikro zdrse sklopke. Poleg tega se manj vibracij prenaša naprej v menjalnik.
Karl Benz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 302
Pridružen: 11.7.2007 11:06

OdgovorNapisal/-a bpod » 24.10.2011 17:07

Mislim, da je tista "dvomasovnost" namenjena boljšemu odzivanju motorja v nižjih režimih delovanja, ker se vztrajniku zmanjša vztrajnost zaradi segmentov, ki se pomaknejo navznoter proti centru. Imata najbrž kar oba prav.

PS: Mislim, da narobe mislim... Govorim o nečem drugem kot vi.

:-?
bpod
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1347
Pridružen: 2.4.2007 18:36

OdgovorNapisal/-a vili » 24.10.2011 19:02

pa še ena o dvomasnem vztrajniku:
Slika
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7377
Pridružen: 26.1.2005 10:24

OdgovorNapisal/-a vrzi1 » 24.10.2011 20:32

Hvala Vili za literaturo, ki razjasni vlogo dvomasnega vztrajnika.
vrzi1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 15.4.2006 17:26


Vrni se na Konstruiranje in mehanika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov