STROJNISTVO.com • Poglej temo - Tig varjenje pločevine ??

Tig varjenje pločevine ??

Tehnologija in ekonomija obdelave, predelave...

Moderator: -M-

Tig varjenje pločevine ??

OdgovorNapisal/-a pirpy » 3.5.2007 13:28

LP
Oče si je kupil varilni aparat free tig 200p in bi rad varil pločevino na avtu(z plinom ima zelo veliko izkušenj ).sedaj pa me zanima ce mi lahko kdo malo razloži postopek in na katere stvari mora pazit ,kaksna elektroda je pravilna koliko litrov plina na minuto ,...skratka zakaj ne more variti kot je treba vceraj sva se cel dan trudila da bi naredla en spodoben zvar (kot ga je bil navajen z plinom (avtogeno)pa pa se je zvar zmeraj spridil(zažgana pločevina , zapacana elektroda...
Hvala za vsak info.
Borut
pirpy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 8
Pridružen: 3.5.2007 13:17

OdgovorNapisal/-a Bricman Bojan » 3.5.2007 14:58

Zdravo

Napisal bom, kako jaz varim črno pločevino.
Zaščitni plin: argon;
Wolframova elektroda, nabrušena na ostro konico
Dodajni material: nerjaveča varilna žica (kupiš v Merkurju); z žico, ki se uporablja za avtogeno varjenjen vama po vsej verjetnosti ne bo uspelo narediti spodobnega oz. uporabnega zvara.

LP
Bojan
Bricman Bojan
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 165
Pridružen: 24.7.2006 9:34

OdgovorNapisal/-a cebelica » 3.5.2007 16:44

Bricman Bojan napisal/-a:Zdravo

Napisal bom, kako jaz varim črno pločevino.
Zaščitni plin: argon;
Wolframova elektroda, nabrušena na ostro konico
Dodajni material: nerjaveča varilna žica (kupiš v Merkurju); z žico, ki se uporablja za avtogeno varjenjen vama po vsej verjetnosti ne bo uspelo narediti spodobnega oz. uporabnega zvara.

LP
Bojan


Se strinjam, pomembna je tudi čista in razmaščena pločevina!
Pravica obstaja
cebelica
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 183
Pridružen: 13.3.2007 21:48

OdgovorNapisal/-a jan.23 » 4.5.2007 10:56

Borut, pozdravljen na forumu. S tem kaj sta napisala predhodnika se popolnoma strinjam. Dodam še to, da v kolikor nimata izkušenj z varjenjem po TIG postopku, da to preskusita na nerjavni pločevini, debeline vsaj 1,5 mm. Predlagam, da variš z rdečo W-elektrodo nabrušeno na konico (čeprav vsebuje torijev oksid, ki je ...).
Pretok argona pa naj bi bil približno enak odprtini na keramični šobi.
Ampak moje mnenje je, da ta postopek ni ravno najprimernejši za varjenje pločevine na avtomobilih. Mogoče je boljši CO2.

Lp. jan
jan.23
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 760
Pridružen: 12.6.2005 13:02

OdgovorNapisal/-a SAJKO » 4.5.2007 11:21

S TIG-om bo težko-avtomobilska pločevina je zmeraj rjava, mastna, barvana itd, in ne bo vama uspelo lepo zavarit. Še najhitrejš je CO2, pa tud manj se pregreva kot s plinom.
SAJKO
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 575
Pridružen: 12.1.2006 10:34

OdgovorNapisal/-a pirpy » 4.5.2007 18:58

Hvala vsem za odgovore ,Ko sva kupovala tig aparat sva seveda preizkusila variti ampak na nerjaveči pločevini ki jo je imel prodajalec pripravljeno in zadeva se je varila kot maslo,še meni ki nimam toliko izkušenj je šlo super ampak z tole črno pločevino na avtu pa nikakor.
Bom poizkusil z nerjavečo palico volframova elektroda pa je (če se ne motim )rdeca nabrušena na konico, za CO2 bo pa problem ker imam tega argona sedaj polno taveliko jeklenko??!
Danes sem v Velenju po trgovinah iskal nerjavečo varilno žico pa je nisem dobil? Najbrž bom moral v Celje .
Borut
pirpy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 8
Pridružen: 3.5.2007 13:17

OdgovorNapisal/-a sgjura » 4.5.2007 20:59

Predlagam ti ,da kupiš "črno" žico za tig postopek varjenja varjenci morajo biti zelo čisti moje mnenje glede tvojega problema je,da CO2 je zakon za kleparijo.

Lp
sgjura
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 133
Pridružen: 27.2.2005 21:25

OdgovorNapisal/-a magnum357 » 5.5.2007 6:52

samo mimogrede, ker mislim, da se vsem prisotnim ne sanja kaj je TIG in kaj mislijo eni s CO2. S tem niso mislili, da Argon pri TIG-u zamenjaš s CO2. Pri TIG-u se vedno uporablja Argon. CO2 postopek je MAG-postopek, varilni aparat je drugačen, z dodajno varilno žico na kolutu. Zaščitna atmosfera je pa CO2. Če pa na tem istem aparatu zamenjaš plin in priključiš jeklenko Argona ali mešanico Ar z Co2, dobiš pa MIG postopek (MIG-MAG, enak način varjenja, enak varilni aparat, samo zašćitni plin različen - TIG - popolnoma drug postopek).
Mimogrede, če imaš še avtogeni varilni aparat (Acetilen-kisik), se spravi na avtomobilsko pločevino raje s tem, TIG je za čisto druge namene.
magnum357
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 807
Pridružen: 1.8.2005 9:40

OdgovorNapisal/-a jan.23 » 5.5.2007 8:36

magnum357 napisal/-a:samo mimogrede, ker mislim, da se vsem prisotnim ne sanja kaj je TIG in kaj mislijo eni s CO2. S tem niso mislili, da Argon pri TIG-u zamenjaš s CO2. Pri TIG-u se vedno uporablja Argon. CO2 postopek je MAG-postopek, varilni aparat je drugačen, z dodajno varilno žico na kolutu. Zaščitna atmosfera je pa CO2.


...glede na to, da že skoraj 10 let varim s TIG-om, upam da se mi približno sanja kaj je to eno čudo. Ni pa res, da se pri TIG varjenju vedno uporablja argon. Sam sem varil (nerjavno pločevino) z dvema čisto različnima plinoma in približno 10 plinskim mešanicam in tudi z vsemi možnimi W-elektrodami (rdeča, siva, zlata, črna, zelena , modra, sinje modra,...).
Res, da sem napisal CO2, ker če bi napisal MAG, itak večinoma formurašov ne bi vedelo kaj s tem točno mislil.

Lp. jan
jan.23
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 760
Pridružen: 12.6.2005 13:02

OdgovorNapisal/-a pirpy » 5.5.2007 9:00

LP
MIG-a nimam imam samo tig aparat z katerim lahko varim TIG ali navadne elektrode.
torej plin ostane argon wolframova elektroda rdeča,varilna žica pa nerjaveča .
danes preizkusim .

Borut
pirpy
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 8
Pridružen: 3.5.2007 13:17

OdgovorNapisal/-a magnum357 » 5.5.2007 9:35

...glede na to, da že skoraj 10 let varim s TIG-om, upam da se mi približno sanja kaj je to eno čudo. Ni pa res, da se pri TIG varjenju vedno uporablja argon. Sam sem varil (nerjavno pločevino) z dvema čisto različnima plinoma in približno 10 plinskim mešanicam in tudi z vsemi možnimi W-elektrodami (rdeča, siva, zlata, črna, zelena , modra, sinje modra,...).
Res, da sem napisal CO2, ker če bi napisal MAG, itak večinoma formurašov ne bi vedelo kaj s tem točno mislil.

Lp. jan[/quote]

Verjamem, da stvar obvladaš, vendar na forumu so vsi od vrtca do doktorjev znanosti, zato sem napisal samo par pojasnil za tiste, ki se jim skoraj ne sanja o stvari. Sicer pa, sam uporabljam TIG ne za konstrukcijsko varjenje temveč za navarjanje orodij (popravilo, ali popravljanje lastnih napak pri izdelavi), zato uporabljam izključno Ar in to najčisteši, kar mi ga trg ponudi.
Napiši kakšne so te mešanice, ker tega ne poznam dovolj. Za kakšen materijal, katera mešanica. Mislim, pa da je še vedno glavnina plina Ar. Ker dvomim da boš s CO2 na TIG-u naredil kaj. Zaščita je tu čisto drugačna-kemične reakcije, Ar pa ščiti preprosto tako, da ne dovoli kisiku zraven, sam pa je inerten-torej ne reagira kemično z dodajnimi materijali in elektrodo.
magnum357
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 807
Pridružen: 1.8.2005 9:40

OdgovorNapisal/-a jan.23 » 5.5.2007 10:45

Nekaj plinskih mešanic je na tej strani, http://www.istrabenzplini.si/frame/fram ... argas.html kaj več pa ti ne morem povedati, ker je to raziskovalna naloga enega .... Se pa dobro sliši, da pri TIG varjenju uporabiš plin, ki je veliko cenejši od argona. Uporabljaš manjšo jakost varilnega toka (tudi do 50%), kemična analiza zvara boljša,... Samo kaj, ko je tudi veliko slabosti. Tako, da zaenkrat ostajam pri argonu.
Lp. jan
jan.23
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 760
Pridružen: 12.6.2005 13:02

OdgovorNapisal/-a magnum357 » 5.5.2007 11:54

Sem pogledal link. No, pa le drži skoraj 100% kar sem zgoraj napisal. Za TIG je skoraj edino uporaben izključno Ar. Nekje je dodan vodik: zakaj? Da dodatno zgori eventuelno prisoten kisik in se ta potem ne veže z varjenim materijalom, upraben je tudi helij, ki je prav tako inertni plin, vendar veliko lažji, za ceno nimam pojma, verjetno še dražji od Ar, pa še varilec bo spuščal čudne glasove, če ga bo vdihaval :lol:.
Vsi dodatki so torej exotika, morda za res posebne namene. Za 99,9% TIG-a pa najčistejši argon.
Argon prav tako uporabljajo pri varjenju z laserjem.
Drugo pa je MIG-MAG, kjer se skombinacijo plinov dobi različne rezultate.
Kaj pa dušik, tega je največ v ozračju, zato je zelo poceni. Vendar pri visokih temperaturah tvori NOx-e. Je kdo razmišljal oziroma poskusil ?
magnum357
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 807
Pridružen: 1.8.2005 9:40

Vse o plinih za varjenje in rezanje

OdgovorNapisal/-a MdotP » 27.6.2007 11:32

Na spodnjem linku lahko najdete vse o plinih za varjenje in rezanje, prav tako sva v podjetju zaposlena dva strokovnjaka, ki se ukvarjava samo z omenjeno temo. Kontakte najdete na internetni strani! Z veseljem vam bomo odgovorili na vprašanja!!

http://www.messer.si/APLIKATIVNE_RESITV ... index.html

L.p.
Matej
MdotP
Pripravnik
Pripravnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: 5.11.2005 15:09

OdgovorNapisal/-a Bricman Bojan » 28.6.2007 5:51

Pozdravljeni

Imam prošnjo za magnum 357 ali pa karegakoli , ki se s tem ukvarja oz. pozna postopek in sicer okrog navarjanja orodij. Trenutno izdelujem orodje za izdelavo upogibov na polokroglem komadu (fi 500mm), na katerem so jezički, katere je potrebno upogniti. Glede na to, da je uporabne površine, katera naj bi bila trda, zelo malo napram celotnemu izdelku, bi bilo zelo primerno ta mesta enostavno navariti. Prosim, če mi lahko poveš kaj več o tem. S kašnim materialom navariti po TIG postopku in kje lahko ta dodajni material dobim? Predvidevam, da naknadna termična obdelava ni potrebna, ali pa se motim? Ali lahko navarim na navadne St37 plošče, katere imam že izrezane na laserju? Kakšno trdoto doseže zvar in kakšne so potem možnosti nadaljne obdelave?
Vem da sem natrosil veliko vprašanj, zato že vnaprej hvala za odgovor in lep dan vsem.
Bojan
Bricman Bojan
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 165
Pridružen: 24.7.2006 9:34

Naslednja

Vrni se na Proizvodno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov