STROJNISTVO.com • Poglej temo - Električni avtomobil ali tehnična laž stoletja.

Električni avtomobil ali tehnična laž stoletja.

Konstruiranje naprav, strojev, prenosi, gonila...

Moderator: -M-

Električni avtomobil ali tehnična laž stoletja.

OdgovorNapisal/-a Valuk » 19.12.2009 15:57

Ste se kdaj vprašali od kod električnemu avtu energija?
Kje se proizvaja električna energija?
Koliko elektrike se v svetovnem merilu še vedno proizvede iz premoga?
Valuk
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 62
Pridružen: 27.5.2004 12:20

OdgovorNapisal/-a Technician » 19.12.2009 17:03

Vauuuu! Ne, prvi si, ki se to sprašuje! ;-))

Zakaj se po celi Evropi 100/h gradi fotovoltaika? Zakaj ima Španija in Danska npr. na vsakem koraku vetrnice? Zakaj v sahari gradijo solarne sisteme?
Technician
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 266
Pridružen: 26.3.2008 19:30

OdgovorNapisal/-a Mici » 19.12.2009 17:26

Pa sej so tudi na tem forumu podobni verniki.
bolj kot jim govoriš, da se v Sloveniji ne izplača veterna elektrarna, bolj pluvajo po "kvazi naravovarstvenikih in njihovih ptičih". Bolj kot govoriš, da je minimalka za ekonomičnost vetrnice STALEN veter 15m/s, pri nas pa je to izjemoma na kredarici, povsod drugje tam.. 3m/s, še bolj pljuvajo po "ptičih" in bolj kot jim razlagaš, da bi te veternice generirale dobiček iz subvencij katere mi vsi vplačujemo bolj so jezni na "ptiče", ki pa se itak dnevno zaletavajo v visoke zgradbe.

jebatga, takšna je trenutno paradigma, in če se "strojnikom" ne da takšnih stvari dopovedat...veliko sreče z zabitimi množicamo.
Mici
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 88
Pridružen: 13.8.2007 23:15

OdgovorNapisal/-a Krpan » 19.12.2009 17:27

Matematika je jasna.

Izkoristek električnega avtomobila:

prenos iz motorja na kolesa 0,95
Izkoristek motorja 0,9
frekvenčni pretvornik 0,95
akumulatorji (polnjenjepraznenje) 0,8

skupaj: 0,64

Izkoristek termoelektrarne 0,45

Celotni izkoristek 0,288

Klasični avto:


prenos iz motorja na kolesa 0,8
izkoristek moroja 0,25

Skupaj: 0,2

Poleg tega je potrebno upoštevti, da električni avto ko stoji pred semaforjem ne porabi nič energije (razen za luči, medtem ko klasični avto v prostem teku porabi nekaj kilovatov za to da se motor vrti.

Poleg tega so tudi neekonomski razlogi za električni avtomobil. Avto na nafto lahko poganja samo nafta, ki pa leži točno na določenih predelih sveta, ki jih obvladijejo točno določeni ljudje. Električna energija pa se pridobiva na več načinov. Iz fosilnih goriv, jedrske energije, iz energije rek, iz energije vetra in sonca, iz lesa, pa še kaj bodo pogruntali. Tako da nihče nima roke nad vsemi temi viri.

Pa še elektrika v avtomobilih je trenutno cenejša od nafte. Za polovico.

Predragi so samo še akumulatorji.
Z znanjem raste dvom!
Krpan
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 579
Pridružen: 24.2.2008 8:02

OdgovorNapisal/-a kafer1 » 19.12.2009 18:51

Opala bo treba kar malo spustiti izkoristke pri elektriki. Frekvencar bo imel okoli 0,8, pa polnilnci imajo tudi zelo slabe izkoristke in še omrežja nisi upošteval. Na faksu smo zračunali (sicer že nekaj let nazaj, mogoče je sedaj kaj bolje) da električni avto v najboljšem primeru ob uporabi slovenskega mix električnega omrežja dosega 17% izkoristek, pri uporabi termoelektrarn pa 7%...torej parni stroj je zaenkrat zakon napram električnem avtu :lol: .

No pri nafti pa je tako da sodobni dizel ma 40% v širokem območju delovanja, tako da lahko štartamo z 0,35....

Pol pa še eno vprašanje ko je glih mraz. Gdo greje kabino električnega avta? Glede na to da si že pri dizlih zaradi visokega izkoristka pomagamo z elektriko, kaj pa tam? Motor praktično nima izgub, od akumolatorja se tudi ne moraš gret. Če pa bi se grel na elektriko pol pa tudi elektro avto porablja energijo ko stoji pred semaforjem...ali se motim.
kafer1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 335
Pridružen: 10.9.2006 15:27

OdgovorNapisal/-a Technician » 19.12.2009 19:06

Avto na elektriko je ekološko (nisem napisal ekonomsko!) zelo sprejemljiv takoj, ko se polnjenje izvede iz obnovljivega vira ee.
Technician
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 266
Pridružen: 26.3.2008 19:30

OdgovorNapisal/-a Technician » 19.12.2009 19:11

Technician napisal/-a:Avto na elektriko je ekološko (nisem napisal ekonomsko!) zelo sprejemljiv takoj, ko se polnjenje izvede iz obnovljivega vira ee.


Kafer, tudi ti boš najbrž še malo spustil tistih 35% pri dizlu. To bi veljalo, če bi motor obratoval vedno znotraj ali vsaj blizu ekonomičnega režima delovanja. Žal pa to ne gre in, če boš napisal končni izkoristek avtomobila, ne motorja, malo manj kot 25%, boš bliže realnemu stanju.

Eh.. nekaj sem spalamudil s tem citatom..
Zadnjič spremenil Technician, dne 19.12.2009 19:15, skupaj popravljeno 1 krat.
Technician
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 266
Pridružen: 26.3.2008 19:30

OdgovorNapisal/-a frapor » 19.12.2009 19:14

Čuden naslov teme: Zakaj tehnična laž stoletja? Časi in politika se spreminjajo. Med tem ko je še leta 2002 Bush podpisal odredbo o uničenju 2000 EV(elektroavtomobilov), kateri so bili odvzeti in uničeni v Nevadi, je Obama namenil visoko vsoto denarja v razvoj akomulatorjev za pogon EA. Vse svetovne avtomobilske firme imajo danes že razvit svoj EA. Nekateri oblubljaj prodajo že v letu 2010.
Glede energije, pa lahko za začetek ugasnemo 3/4 nočne rasvetljave in prenehamo osvetljevati vesolje in namesto tega polnimo akomulatorje.
frapor
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 134
Pridružen: 22.3.2007 16:23

OdgovorNapisal/-a Technician » 19.12.2009 19:16

Tega pa še nisem slišal.. Zakaj so uničevali e-avtomobile?
Technician
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 266
Pridružen: 26.3.2008 19:30

OdgovorNapisal/-a kafer1 » 19.12.2009 19:32

Čisto realno vam pravim da ima dizel 35% izkoristek če upotevamo celotno področje delovanja. Vmes je v zadnjem času tudi 50, večina časa okoli 40. Delal sem na meritvah motorjev tako da informacija iz prve roke. Je pa res da čisto zadnji dizli zaradi filtrov trdih delcov več ne dosegajo takih izkoristkov...:(

Drugače pa jaz sem za razvoj vendar je pred elektro avtom treba kot ste nekateri že pisali potrebno rešiti še mnogo težav z proizvodnjo, distribucijo elektrike ter rešiti obsedenost z to rasvetljavo.

LP
kafer1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 335
Pridružen: 10.9.2006 15:27

OdgovorNapisal/-a Technician » 19.12.2009 19:56

Kafer, če to drži in je 50% izkoristek dizel avtomobila dosegljiva realnost, potem je elektro avtomobil pravi neekološki pacek..
Technician
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 266
Pridružen: 26.3.2008 19:30

OdgovorNapisal/-a hscnc » 19.12.2009 20:10

Slika


Umaknili so ga zaradi naftnih lobijev ker jih je ogrožal!!
hscnc
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 673
Pridružen: 12.2.2009 10:20

OdgovorNapisal/-a kafer1 » 19.12.2009 21:15

Tehnician....ne zaj to vzeti tako "kafer1 je rekel da ma dizel 50% izkoristek..." sploh ker ponavadi sam obsojam take izjave. Pravim samo da če delaš meritve v kaki točki okoli maksimalnega navora dosežeš izkoristke do 50%, 40 pa je postalo že nekaj običajnega. Se pa zadeve namesto da bi šle na bolje zaradi emisij in udobja obračajo na slabše. Tako novi stroji porabijo več nafte kot starejši. In to je to ko politiki odločajo o emisijah.

Jaz se borim izključno za ekologijo in me ekonomske računice ne zanimajo (kar me dostikrat udari po žepu :) ). Dokler ne bo Footprint elektromobila pod konvencionalnim avtom sem proti masovni proizvodnji. V bistvu izkoristek sploh ni važen če bi ga polnili izključno z alternativnimi viri.

Še vedno ne vemo kako deluje gretje v elektro avtu. Ma gdo podatek?

LP
kafer1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 335
Pridružen: 10.9.2006 15:27

OdgovorNapisal/-a direktx » 19.12.2009 21:45

Tistih deset do dvajset procentov izgub je zaradi gretja.
Tako da se lahko to energijo uporabi za gretje vozila

Grejejo se baterije regulator motor.

Bol problem je hlajenje poleti s klimo.


Če so avti priklopljeni na omrežje ni potrebe po povečanju kapacitet proizvodnje električne energije.
Kar pomeni da se onesnažuje približno toliko kot sedaj.
Ko so viški se povniji akumolatorji. Ko je manjko v omrežju se iz avtov črpa elektrika.
direktx
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 587
Pridružen: 16.4.2007 6:07

OdgovorNapisal/-a ktm1001 » 20.12.2009 0:00

hscnc napisal/-a:Slika


Umaknili so ga zaradi naftnih lobijev ker jih je ogrožal!!


film

http://tvshack.net/movies/Who_Killed_th ... r___2006_/
ktm1001
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1271
Pridružen: 7.5.2009 17:18

Naslednja

Vrni se na Konstruiranje in mehanika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov