STROJNISTVO.com • Poglej temo - Električna mobilnost

Električna mobilnost

Energetski procesi in postrojenja, njihovo upravljanje...

Moderator: -M-

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a čiro1950 » 30.4.2019 17:21

Porsche je že davnega leta 1898 razvil za lovce električno (akumulatorsko) vozilo gnano na vsa kolesa, to je bil prvi 4WD.
čiro1950
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 601
Pridružen: 23.5.2006 9:11

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 30.4.2019 19:16

To je res. Ena izmed prvih stvari v katero se "zaletiš", če obiščeš Porsche muzej v Stuttgartu. Slika je moja. :D

IMG_20140920_100600.jpg
IMG_20140920_100600.jpg (491.44 KiB) Videno 22833 krat


S to idejo napreduje tudi slovensko podjetje Elaphe.
https://in-wheel.com/

Tu se jaz sprašujem o eni stvari. Vedno smo v preteklosti stremeli k čim nižji vzmeteni masi, kar pomeni kolesa z nizko maso. Posledično to pomeni alu platišča in celo kompozitna (http://rotobox-wheels.com/wheels/). Vztrajnostni momenti pač delajo svoje in to se pozna pri vodljivosti vozila. Zdaj pa bomo vse skupaj spregledali in povečali maso posameznega kolesa zaradi pogona. Navitje in rotor niso ravno nizke mase. Pri nizkih obratih (traktor) to še ne predstavlja problemov, ko pa gre za višje potovalne hitrosti, se pa stvari lahko hitro spremenijo... Seveda ima pa ta rešitev svoje prednosti, ker lahko z navorom in močjo na posameznem kolesu počneš kar si zaželiš.
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Deutz » 1.5.2019 0:48

fikus_ napisal/-a:Bi imel nekaj pripomb:
- tudi električno gnana vozila rabijo "reduktorje"

- pogon v kolesih OK, izziv kako iz npr. 1500 vrt/min --> na 10 vrt/min. Potrebno (planetno) gonilo z veliko prestavo.


Velik premer traktorskega kolesa omogoča konštrukcijo mnogopolnega motorja z velikim navorom in nizkimi obrati tudi brez reduktorja !!
Ja ... kot pravi Vili... potrebno je pa konkretno uporabit enačbe in računat še pa še....

Mislim da Elektro Fendt ima el. motor namesto disla in vse ostalo enako.... to ni moja koncepcija el traktorja... no... ne morem trditi ker ne vem in me na zanima Fendt ker je najdražji traktor ... raje kupim Porsche za ta denar :P :P :P
Traktor ne sme biti drag !!! vsaj ne za navadne kmete... pa ne bom kmetoval zato da odplačujem dolgove za Fendte in ne vem kaj še....
Deutz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1375
Pridružen: 23.11.2018 17:41

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Deutz » 1.5.2019 0:52

Koliko danes stane ena baterija cca 50kWh... ??? (če sem pravilno napisal enoto??)
Deutz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1375
Pridružen: 23.11.2018 17:41

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Deutz » 1.5.2019 0:59

grega09 napisal/-a:S to idejo napreduje tudi slovensko podjetje Elaphe.
https://in-wheel.com/


...Ja.. ja... nekaj takega samo prilagojeno za traktor ... velik premer... velik navor... mala hitrost !!!

grega09 napisal/-a:Tu se jaz sprašujem o eni stvari. Vedno smo v preteklosti stremeli k čim nižji vzmeteni masi, kar pomeni kolesa z nizko maso. Posledično to pomeni alu platišča in celo kompozitna .


in čim težji naj bo da nam ne bo treba gvihte na kolesa šraufat !! :lol:
Deutz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1375
Pridružen: 23.11.2018 17:41

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 1.5.2019 8:15

grega:
nekje po prof. Fajdigi, dobro on je nekaj vedel...:
Vedno smo v preteklosti stremeli k čim nižji vzmeteni masi, kar pomeni kolesa z nizko maso.

biti mora pa tudi malo "šminke", kakšen "momo" ali pa ti moji "dezent"-i, ja je pa iz mehanike znano, čim manjše vzmetne - dušene mase, sem se velikokrtat vozol za kakimi "jajci", ko so "zadnja pazite ta so važna" kolesa skakala kot pri "norcih", to je pa za vožnjo "katastrofa", ko je prišel ta s takimi amortizerji v ovinek sem začel bremzat, da nebi slučajno naletel na traparijo..., dobro ni to več v EM, ampak vseno...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 1.5.2019 8:32

še malo, glede teh "vzmeteno - dušenih mas", ko gre kaj narobe so te velika pizdarija, so imele "super specilake" zavore na "šasijah" in samo gredi do koles, da so bile mase čim manjše, če se še kdo spomni..., dobro danes ima f1 žlajfe na kolesih - dušeno, ampak so težo optimirali...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a fikus_ » 1.5.2019 8:43

Sem bil zraven razvoja "In-wheel" motorja in ni vse tako enostavno kot se zdi na prvi pogled! Tudi ta EM je delan za neke vrtljaje, kjer ima optimalen izkoristek, ko obrati odstopajo, pada tudi izkoristek. V primeru "držanja" vozila na klancu z EM se ta obnaša skoraj kot grelec, izkoristek je tako slab.
Na teh "In-wheel" motorjih še dosti dela ampak kaže, da še ni pravih rešitev.
Povezava do enega:
https://www.proteanelectric.com
fikus_
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2366
Pridružen: 25.4.2005 6:07

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 1.5.2019 9:16

fikus,
vse si povedal, EM ne pokriva vsega področja optimalno, koliko vleče amperov pri od nule, zagonu, ma neskončno "drati" dobesedno žarijo, ja je pa železnica dokaj v redu, sem pa bil na tudi eni "brižitki" in mi jo je malo pokazal ta ajzenponar, pa mi jo je tudi nekaj metrov zapeljal, to je "žgalo amperov" kot norc..., pa tudi na "reganci" diesel-elektro, fantje videti morate kaj so ti sistemi na 2..5 MW, to niso šale..., ampak ti na teh sistemih imajo vse u "nulo" pokrito, to okoli neke EM je pa čisti nateg...

no ti motorji na "lokomotivah" imajo tudi prisilno hlajenje, da ne skuri izolacije, ko vleče od kopra gor proti kozini "korejce" ali koln za voest alpino ena ali dve siemnski ali brižitki, to se odpre ves slo. elekktro sistem, od nekje mora priti ta kurčeva energija.. ali ne..., tako da, kaj je s to toploto, u 3pm.., pri 3+MW, je pa ta transformacija samo po dratih tudi najkrjša: ali ne; samo generator(krško, šoštanj, fala..., pa še kaj..., )trafo, pa motorji na "lokomotivi", ampak toplote za znoret..., ja jim na simensih potniških gorijo motorji, to čisto malo poznam...


še to: fantje v "uljaniku" obnavljajo "ruske" železnicne z novimi obnovljenimi motroji, to pa ni šala..., ko vidiš te "vozičke", vso konstrukcijo, podvozje, vpetje, motor, aha to je to...

to kar se zdaj vozi po cestah je samo ena zhebancija...
Zadnjič spremenil vili, dne 1.5.2019 20:15, skupaj popravljeno 1 krat.
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 1.5.2019 18:38

vrzi:
še enkrat:
koliko mora skuriti en šoštanj - Trbovlje - lj toplarna kolna, eno krško urana, koliko kubikov vode mora preteči preko BLANCE, fale, bresternice, solkana, da se bova midva z "zelenimi" jajci vozila okoli..., znaš povedat...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 1.5.2019 18:51

fikus:

sem na 2000 mm češkem "karuslu" pred 30...40 leti skuril tiristorje glavnega motorja 45 kW, ker sem ga vrtel s premajhnimi vrtljaji, na prazno, brez obtežbe???, jebiga, nekaj smo brusili na karuslu..., smo dobili potem močnejše v Trbovljah... mislim da 250??? amperske, pol je pa laufalo u nulo..., mislim, da še zdaj...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a SEV » 1.5.2019 20:14

Zelo lepa tema za strojnike, zato sem se odločil, da tudi sam sodeljujem razpravi.Že cca 20 let se ukvarjam z EV problematiko, cca 12 let pa z pripravami in izdelavo raznih elementov za EV potem, ko je prišlo na trg več materiala primernega za izdelavo EV (kompoziti,baterije,motorji z kontrolerji ,LED svetilke itd).Z komentarji se popolnoma strinjam vendar je pri vseh ena majhna pomankljivost.Vsi izračuni so izdelani na aktualnih tehničnih rešitvah EV.Sedanja poraba energije v EV je dejansko cca 20 kWh/100 km in to je srž problema.Več komenterjev se dotika EV za dnevne potrebe voznikov(50-60 km/dan- 1 oseba). EV za take potrebe mora biti drugačen in imeti bistveno manjšo porabo (4-6 kWh/100km). Vtem primeru se morda izračun celo izide.Če pa v nadaljevanju razmišljamo,koliko energije v obliki tople-odpadne- vode izgine v odtoku ene stanovanjske enote 4-5 kWh dnevno netto(regeneracija) ,pa je to že skoraj samozadostno za majhne EV. EV z takšnim razmišljanjem bo drugačen od trenutnih izvedb tudi EV po teži, obliki,opremi itd. Kako to vpeljati življenje pa je že druga tema.Da ne pretiravam si oglejte VW XL1(https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_1-litre_car), ki govori o tem, da pravilno projektiran EV porabi cca 5 kWh/100 km (preačunano).
ZATO STROKOVNI SODELAVC I NA PLANO,POGLEDATI FIZIKALNE OSNOVE IN OPTIMISTIČNO ISKATI FUTURISTIČNE TODA REALNE POTI.
( Slovensko EV –SEV- z takimi osnovami je že na testnem poligonu v Sloveniji)
SEV
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 1
Pridružen: 30.4.2019 19:54

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vrzi1 » 1.5.2019 20:47

Vili!
Ne vem vseh odgovorov nisem tako pameten. Nekje sem dal izracun da rabimo za priblizno pol bloka 6 kapacitet ce se hočemo vsi voziti na elektriko. Koliko je to kolma pa se verjetno da kje poiskati.
Ko bom imel lastno EV bom investiral tudi v panele za lastne potrebe. Ker vozim malo bom tudi lahko pocakal na sonce in avto takrat napolnil. Vsakih 7 dni sigurno posije sonce.
Ce bos vozil okoli ob soncnem vremenu dobis zastonj polnjenje seveda elektrike za en tank.
Ko bom imel izpolnjene pogoje ti javim. Do takrat pa nasvidenje.
vrzi1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 15.4.2006 17:26

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a čiro1950 » 2.5.2019 8:08

Zavorne bobne je imel tik ob menjalniku tudi spaček in pozneje Ami diske, se mi zdi desetletja pred F1. Sedaj so diski lahki karbonski in ne vem več iz česa še.
čiro1950
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 601
Pridružen: 23.5.2006 9:11

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 2.5.2019 8:11

čiro: bravo, točno to, kaka nostalgija..., spaček že kmalu po drugi vojni..., so pa sprva "zasrali" prvi pogon z enojnim kardanom, je tresel kot svinja..., potem so dali dvojnega, če se ne motim...
aha, še eno vprašanje glede kakršnihkoli vozil, ki se premikajo, kaj je najvažnejše...!!!???...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov