STROJNISTVO.com • Poglej temo - Vetrne elektrarne tretjič!

Vetrne elektrarne tretjič!

Energetski procesi in postrojenja, njihovo upravljanje...

Moderator: -M-

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 30.11.2007 10:36

Kaj, kako?
Lahko tole malo bolj razložiš:

""nosilec repa, ki ima vgrajen precizno izbalanciran gibljiv sklep, ki se glede na hitrost vetra premika, rep tako premakne propeler vstran od vetra, zato ni potrebno vetrnice zaustaviti ali položiti, če je neurje.""
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a Vigma » 30.11.2007 15:40

Slavcr napisal/-a:Kaj, kako?
Lahko tole malo bolj razložiš:

""nosilec repa, ki ima vgrajen precizno izbalanciran gibljiv sklep, ki se glede na hitrost vetra premika, rep tako premakne propeler vstran od vetra, zato ni potrebno vetrnice zaustaviti ali položiti, če je neurje.""


Seveda lahko bolj podrobno obrazložim. Ni tako težko.

Pa še pohvaliti te moram. Rad imam brihtne ljudi. Bom bolj podrobno razložil tudi za tiste, ki niso vprašali.

750 watna vetrnica ima to moč pri 550 obratih na minuto. Da pa bi dosegla te obrate, mora imeti veter hitrost med 7 in 8 metri na sekundo, odvisno od vlažnosti zraka. Bolj vlažen zrak ima večjo moč, ker so v njem vodni hlapi.

Rep vetrnice služi, da obrne propeler pravokotno proti smeri vetra.

Ta vetrnica je zgrajena tako, da je pravokotno na veter obrnjena pri nominalni moči 750 watih, to je pri hitrosti vetra do 8 metrov v sekundi, oz 29 km na uro.

Če se sedaj hitrost vetra podvoji in prične pihati z 58 km na uro, se moč vetra poveča za osemkrat. Osemkrat večja moč vetra pa bi zvišala tudi obrate za osemkrat. Namesto 550 obratov na minuto bi vsaj teoretsko dosegla 4400 obratov na minuto.

Premer propelerja je 2,8 metra, vrh vsakega kraka pa pri vsakem obratu prepotuje obseg, to je 8,8 metra. Ker na minuto naredi 550 obratov, na uro pa še 60 krat več, 33.000 torej, krat 8,8 metra, dobimo, da se vrh kraka vrti s skoraj 300 kilometri na uro.

Hitrost zvoka je okrog 1.200 km na uro. Če bi se obrati povečali za osemkrat, bi se tudi hitrost povečala za osemkrat, vrhovi krakov se bi vrteli s hitrostjo kar 2400 km na uro, torej kar z dvakratno hitrostjo zvoka. Jasno, da od propelerja že davno prej ne bi ostalo nič.

Tehnično se ta problem rešuje na različne načine, način pri tej vetrnici pa mi je najbolj všeč in tudi eleganten.

Idejna rešitev je v tem, da se propeler odmakne, tako da pri večjem vetru veter piha od strani na propeler. Da pa bi lahko veter pihal od strani, pa je potrebno rep premakniti na stran. Tu pa je bilo potebno najti nekaj, kar naj repu pove, da se premakne vstran, istočasno pa mu je tudi povedati, da se po zmanjšanju hitrosti vetra povrne nazaj v osnovno pozicijo.

Za premik repa vstran je uporabljen princip avionskega krila, le da je krilo obrnjeno navpično. To je narejeno tako, da laik tega sploh ne opazi, le neke izbokline, opazi le gibljivi sklep, ki vrača rep na prvotno pozicijo, čeprav ne ve, čemu služi. Je pa v njem cela znanost. Ti dve rešitvi zahtevata veliko usklajenost. Potrebovali so kar nekaj let, da je uspelo perfektno funkcioniranje.

Upam, da sem bil dovolj jasen pri razlagi. Je pa to primer, zakaj trdim, da kvalitetna samogradnja ni mogoča.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 30.11.2007 23:49

Ja saj prav tista "cela znanost" me zanima. Ugibam, da je "pokončno letalsko krilo" vrtljivo okoli lastne navpične osi, pa še kako povratno vzmet ima?
(No, glede večje energije vlažnega zraka si pa malo v meglo brcnil?)
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a Vigma » 1.12.2007 0:07

Slavcr napisal/-a:Ja saj prav tista "cela znanost" me zanima. Ugibam, da je "pokončno letalsko krilo" vrtljivo okoli lastne navpične osi, pa še kako povratno vzmet ima?
(No, glede večje energije vlažnega zraka si pa malo v meglo brcnil?)


Ah, ne. Pa saj menda veš, zakaj se letalo dvigne. Namesto gor, se premakne vstran. Gotovo pa ima neko povratno vzmet, ampak teh podatkov nimam.

Pa nič nisem v meglo brcnil!
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 1.12.2007 9:27

""Bolj vlažen zrak ima večjo moč, ker so v njem vodni hlapi.
Pa nič nisem v meglo brcnil!""

Po slabih 1000 naletenih urah in desetinah kilogramov prebrane letalske, vremenarske, aerodinamičarske, ... literature v par desetletjih prvič slišim kaj takega. Vigma, kje si staknil to trditev?
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a Vigma » 1.12.2007 13:03

Slavcr napisal/-a:""Bolj vlažen zrak ima večjo moč, ker so v njem vodni hlapi.
Pa nič nisem v meglo brcnil!""

Po slabih 1000 naletenih urah in desetinah kilogramov prebrane letalske, vremenarske, aerodinamičarske, ... literature v par desetletjih prvič slišim kaj takega. Vigma, kje si staknil to trditev?


Slavc
S tvojim širokim znanjem bi to lahko kar sam ugotovil, če bi le malo pomislil.

O lastnostih vetra vedo največ prav proizvajalci vetrnic. Nekateri tudi zelo podrobno razložijo teoretske osnove in še vse formule za izračun. Prav tam sem tudi staknil to trditev. Kraki vetrnic za na morje so prav zato krajši.

Vlažen zrak ima večjo maso od suhega. Se strinjaš?
Da se elisa zavrti, mora na njo delovati neka sila. Se strinjaš?
Da je sila masa krat pospešek, se strinjaš?
Sila se poveča, če se masa poveča, pospešek pa ostane enak. Se strinjaš?

Torej je sila vlažnega zraka večja od sile suhega zraka.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 2.12.2007 17:42

Tole naj bi bil vsaj za silo strokoven forum. Napačne trditve lahko koga zavedejo, zato, Vigma:

1)""O lastnostih vetra vedo največ prav proizvajalci vetrnic. Nekateri tudi zelo podrobno razložijo teoretske osnove in še vse formule za izračun. Prav tam sem tudi staknil to trditev.""

Prosim, navedi vir???

2)""Kraki vetrnic za na morje so prav zato krajši.""

Če so res, so iz kakega drugega razloga.

3)""Vlažen zrak ima večjo maso od suhega. Se strinjaš?""

NE!! Masa 1kg zraka je 1 kg; masa 1 kg kamna je tudi 1 kg! Najbrž si mislil gostoto ali pa specifično težo. Nek volumen zraka vsebuje pri isti temperaturi in tlaku vedno enako število molekul, ne glede na vrsto plina (normni m3, Avogadrovo število, ...).
Molske mase:
dušik (v zraku 4/5) N2 = 2 x 14 = 28;
kisik (1/5) O2 = 2 x 16 = 32;
vodna para H2O = 2 x 1 + 1 x 16 = 18;
Torej, čim več vodne pare vsebuje zrak, tem LAŽJI je.

4)""Da se elisa zavrti, mora na njo delovati neka sila. Se strinjaš?
Da je sila masa krat pospešek, se strinjaš?
Sila se poveča, če se masa poveča, pospešek pa ostane enak. Se strinjaš?""

Se, se, se;
toda (in tole je tvoja megla, ki jo brcaš) na vetrnico ne deluje sila mase in pospeška, ampak sila aerodinamičnega vzgona (pa upora tudi), ki pa je:

Sila = 0,5 x gostota x hitrost na kvadrat x ploskev x količnik vzgona

5)""Torej je sila vlažnega zraka večja od sile suhega zraka""

Torej je v resnici manjša, a tako malo, da je v praksi popolnoma zanemarljivo.

Amen, pa LP
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a Vigma » 2.12.2007 23:22

Slavcr napisal/-a:Tole naj bi bil vsaj za silo strokoven forum. Napačne trditve lahko koga zavedejo, zato, Vigma:

1)""O lastnostih vetra vedo največ prav proizvajalci vetrnic. Nekateri tudi zelo podrobno razložijo teoretske osnove in še vse formule za izračun. Prav tam sem tudi staknil to trditev.""

Prosim, navedi vir???

2)""Kraki vetrnic za na morje so prav zato krajši.""

Če so res, so iz kakega drugega razloga.

3)""Vlažen zrak ima večjo maso od suhega. Se strinjaš?""

NE!! Masa 1kg zraka je 1 kg; masa 1 kg kamna je tudi 1 kg! Najbrž si mislil gostoto ali pa specifično težo. Nek volumen zraka vsebuje pri isti temperaturi in tlaku vedno enako število molekul, ne glede na vrsto plina (normni m3, Avogadrovo število, ...).
Molske mase:
dušik (v zraku 4/5) N2 = 2 x 14 = 28;
kisik (1/5) O2 = 2 x 16 = 32;
vodna para H2O = 2 x 1 + 1 x 16 = 18;
Torej, čim več vodne pare vsebuje zrak, tem LAŽJI je.

4)""Da se elisa zavrti, mora na njo delovati neka sila. Se strinjaš?
Da je sila masa krat pospešek, se strinjaš?
Sila se poveča, če se masa poveča, pospešek pa ostane enak. Se strinjaš?""

Se, se, se;
toda (in tole je tvoja megla, ki jo brcaš) na vetrnico ne deluje sila mase in pospeška, ampak sila aerodinamičnega vzgona (pa upora tudi), ki pa je:

Sila = 0,5 x gostota x hitrost na kvadrat x ploskev x količnik vzgona

5)""Torej je sila vlažnega zraka večja od sile suhega zraka""

Torej je v resnici manjša, a tako malo, da je v praksi popolnoma zanemarljivo.

Amen, pa LP


Klinc gleda te kitajske proizvajalce vetrnic, saj očitno ti veš precej več kot oni.

Verjetno jih prav zato testirajo v vetrovnikih, ker ne poznajo prave teorije, pa zato pišejo bedarije. Jih pa bom vprašal, če potrebujejo kakega strokovanjaka za pomoč.

Amen. Hvala za klepet.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a sasase » 3.12.2007 20:17

furling sistem ni nic posebno novega temvec je eden naj enostavnejsih pa tudi zelo uncinkovit za kontrolo hitrosti vetrnice Slika

zgleda pa takole u domaci reziji
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a Vigma » 4.12.2007 14:23

Lepo je videti fotografijo doma narejene vetrnice. Še propeler prišraufaj, pa bo.

Pokaži, da si podjeten in jih prični proizvajati za trg! Država ti bo dala kredit. Prej pa naredi kalkulacijo, koliko bi stala.

Glede auto furl sistema pa me res čudi, da bi naj bil tako enostaven, proizvajalci pa trdijo, da mora med njima biti zelo precizno izbalanciranje, da lepo deluje.

Moja 750 watna pa izgleda kot je na sliki. Celoten generator je tako majhen, da je pod rdečo kapo skrit.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Vigma » 4.12.2007 14:25

PS. Pozabil sem pripeti sliko
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Vigma » 4.12.2007 14:38

Še vedno nič.
Se oprvičujem. Sliko sem shranil v bmp formatu, tu pa mora biti v jpg.
Mogoče bo zdaj šlo, kos em spremenilSlika
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a sasase » 4.12.2007 23:53

ne se jezit na moj komentar furling sistem je res stara zadeva tvoja vetrnica je pac tehnolosko dodelana za siroko potrosnjo samo balansiranje furling sistema pa ni prevec zahtevno ce se clovek hoce poigrat
ta generator na sliki nosi cirka 3kw in ni moja ideja tako da kasna proizvodnja in plasiranje na trg ne pride v postev

v zadnjem casu so kitajci cedalje vecji proizvajalci taksne tehnologije med to spadadajo tudi elektricna kolesa ki imajo hub motorje ki delujejo na istem principu samo da so oni za pogon koles
vse se bazira na brusles motorjih ki potrebujejo za delovanje mocne magnete ( neomidijske )
tehnologija ni v tem podrocju nic posebno novega samo postaja vse bolj cenovno dostopna
izdelava v domaci reziji je pa financno vprasljiva
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a Vigma » 5.12.2007 15:11

3 kW generator je kar precej moči. Imel boš precej težav z nosilnilnim stolpom. Prvič ker je zelo drag in drugič, ker sme imeti le pet metrov višine, propeler pa bo imel premer med 5 in 6 metri.

Lahko pa poš postavil višjega, če boš zaprosil na upravni enoti za dovoljenje. Ta ti ga bo izdala, če je postavitev vetrnice predvidena v lokacijskem načrtu. Ker pa nikjer ni, ga ne mogla izdati. Minister iz Ljudske stranke res skrbi za ljudstvo?!

Kolesa z elektromotorji sem že hotel pred nekaj leti uvoziti, toda bila bi predraga. Zdaj pa so se demokrati znašli, zaprli promet po mestih, uvozili takšna kolesa in jih bodo na ta način lepo prodajali. Na Kitajskem sploh niso draga še posebno, ker je tečaj dolarja ugoden.

Če bi potreboval zelo kvaliteten kontroler in inverter, bi ti ga prijateljsko priskrbel po nabavni ceni brez marže, če ga še nimaš seveda.

Konstrukcija in sestava je ustvarjalen izziv. Ekonomsko bi pa bila opravičena le, če bi lahko na odpadu kupoval dele. Zaradi visokih cen si niti predstavljati ne morem, da bi lahko v Sloveniji izdelali vetrnico v celoti po dostopni ceni.

Samo zaradi heca vprašaj, koliko stane dva colska 6 metrska cev iz nerjavečega jekla.

Pozdrav
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a magnum357 » 5.12.2007 15:54

a je ta sistem uporaben tudi za Primorsko burjo, recimo do 120 km/h ?
Hitrost se spreminja v sunkih in bi sistem moral biti sposoben hitrega odziva, še preden bi se kaj zlomilo.
S samo rotacijo lopatic v lastni osi bi morda tudi šlo, vprašanje je kompliciranost mehanizma.
Sam imam nekje stare prospekte, kjer so lopatice pri vpetju na glavo rotorja gibljivo vležajene in podprte z vzmetmi. Sunek vetra jih nagne nazaj v smeri vetra, vendar mora biti cel sistem narobe postavljen, da tako zamaknjene ne zadenejo ob nosilni steber, temveč stran od njega.
magnum357
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 807
Pridružen: 1.8.2005 9:40

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov