epošta: info@strojnistvo.com
(C) 2001 - 2012 STROJNISTVO.com
Moderator: -M-

Slavcr napisal/-a:Kaj, kako?
Lahko tole malo bolj razložiš:
""nosilec repa, ki ima vgrajen precizno izbalanciran gibljiv sklep, ki se glede na hitrost vetra premika, rep tako premakne propeler vstran od vetra, zato ni potrebno vetrnice zaustaviti ali položiti, če je neurje.""

Slavcr napisal/-a:Ja saj prav tista "cela znanost" me zanima. Ugibam, da je "pokončno letalsko krilo" vrtljivo okoli lastne navpične osi, pa še kako povratno vzmet ima?
(No, glede večje energije vlažnega zraka si pa malo v meglo brcnil?)


Slavcr napisal/-a:""Bolj vlažen zrak ima večjo moč, ker so v njem vodni hlapi.
Pa nič nisem v meglo brcnil!""
Po slabih 1000 naletenih urah in desetinah kilogramov prebrane letalske, vremenarske, aerodinamičarske, ... literature v par desetletjih prvič slišim kaj takega. Vigma, kje si staknil to trditev?


Slavcr napisal/-a:Tole naj bi bil vsaj za silo strokoven forum. Napačne trditve lahko koga zavedejo, zato, Vigma:
1)""O lastnostih vetra vedo največ prav proizvajalci vetrnic. Nekateri tudi zelo podrobno razložijo teoretske osnove in še vse formule za izračun. Prav tam sem tudi staknil to trditev.""
Prosim, navedi vir???
2)""Kraki vetrnic za na morje so prav zato krajši.""
Če so res, so iz kakega drugega razloga.
3)""Vlažen zrak ima večjo maso od suhega. Se strinjaš?""
NE!! Masa 1kg zraka je 1 kg; masa 1 kg kamna je tudi 1 kg! Najbrž si mislil gostoto ali pa specifično težo. Nek volumen zraka vsebuje pri isti temperaturi in tlaku vedno enako število molekul, ne glede na vrsto plina (normni m3, Avogadrovo število, ...).
Molske mase:
dušik (v zraku 4/5) N2 = 2 x 14 = 28;
kisik (1/5) O2 = 2 x 16 = 32;
vodna para H2O = 2 x 1 + 1 x 16 = 18;
Torej, čim več vodne pare vsebuje zrak, tem LAŽJI je.
4)""Da se elisa zavrti, mora na njo delovati neka sila. Se strinjaš?
Da je sila masa krat pospešek, se strinjaš?
Sila se poveča, če se masa poveča, pospešek pa ostane enak. Se strinjaš?""
Se, se, se;
toda (in tole je tvoja megla, ki jo brcaš) na vetrnico ne deluje sila mase in pospeška, ampak sila aerodinamičnega vzgona (pa upora tudi), ki pa je:
Sila = 0,5 x gostota x hitrost na kvadrat x ploskev x količnik vzgona
5)""Torej je sila vlažnega zraka večja od sile suhega zraka""
Torej je v resnici manjša, a tako malo, da je v praksi popolnoma zanemarljivo.
Amen, pa LP





Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov