STROJNISTVO.com • Poglej temo - Električna mobilnost

Električna mobilnost

Energetski procesi in postrojenja, njihovo upravljanje...

Moderator: -M-

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Duroplast » 7.4.2019 19:20

Demz napisal/-a:Je ni firme, ki bi ob današnjem tempu znala te zadeve zreducirat.
Žal.



Mogoče v Sloveniji.

Ne verjemi vsemu, kar piše na internetu. (France Prešern, 1845)
Duroplast
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 682
Pridružen: 30.4.2016 11:50

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 7.4.2019 19:28

Ni šans. Zelo malo firm pri nas poznam, ki delajo plansko.
Slovenska proizvodna dejavnost je predvsem naročniška. Če si pa naročniški - moraš pa biti skrajno mobilen in prilagodljiv. Delo v projektnem biroju - je zgolj 40%. Pa bi smel reči da samo 20%, ker tam si izmislijo tudi tisto, kar se ne da narediti. Da pa kot izvajalec zadevo spraviš v življenje - bi delal z javnimi prevozi? :o Danes, ob tem tempu? :o

Ni šans.
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 7.4.2019 19:31

Duroplast napisal/-a:
Krajnčan napisal/-a:V Sloveniji imamo cca. 2 milijona registriranih vozil z motorji z notranjim izgorevanjem. Če ocenim povprečno moč cca. 50kW, potem imamo v motorjih z notranjim izgorevanjem inštaliranih 100GW moči

Hmmm:
https://www.stat.si/StatWeb/news/Index/ ... eSupport=1

Pa saj je kar v redu ocena. Tudi če jih je 1,1 miljona. Pomeni, da imamo ranga 25 krat prešibko inštalirano moč elektrarn, da bi temu zadostila. Pa še polovico rabi industrija, pa smo na rangu 50 krat:
https://www.rtvslo.si/okolje/novice/zakaj-bi-industrija-varcevala-z-energijo-ce-drzavno-subvencijo-prejme-brez-vsakrsnih-zavez/484254

Torej se pogovarjamo o cca. 10 jedrskih elektrarnah, kot je Krško. Pa še o enem dodatnem bloku bi se bolj težko zmenili... :o
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Duroplast » 7.4.2019 19:38

Demz napisal/-a:Ni šans. Zelo malo firm pri nas poznam, ki delajo plansko.
Slovenska proizvodna dejavnost je predvsem naročniška. Če si pa naročniški - moraš pa biti skrajno mobilen in prilagodljiv. Delo v projektnem biroju - je zgolj 40%. Pa bi smel reči da samo 20%, ker tam si izmislijo tudi tisto, kar se ne da narediti. Da pa kot izvajalec zadevo spraviš v življenje - bi delal z javnimi prevozi? :o Danes, ob tem tempu? :o

Ni šans.


To je popolnoma druga zgodba kot dnevna migracija do doma pa na šiht, ki jo prakticira velika večina delovno aktivne populacije.

Ljudje, ki potujejo poslovno so še najmanjše breme za promet in okolje, ker jih je mogoče za promil. Poleg tega se lahko uporablja TUDI javni prevoz, meddrugim najpogosteje letala. Da mi danes rečeš, "v torek boš šel na lokacijo do Naročnika v Berlin"... ma ni šans, da grem z avtomobilom. Avion in taksi do lokacije in to je to. Račun na firmo in basta.
Zadnjič spremenil Duroplast, dne 7.4.2019 19:42, skupaj popravljeno 1 krat.

Ne verjemi vsemu, kar piše na internetu. (France Prešern, 1845)
Duroplast
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 682
Pridružen: 30.4.2016 11:50

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 7.4.2019 19:39

Kaj je moj predlog (da ne bi imeli občutka, da samo negiram), - urediti prometne povezave kot čim bolj pretočne. Ne pa tako kot je praksa, kjer nam omejujejo pretočnost tudi tam, kjer je 10 km ravna cesta.

Ves možen tovorni tranzit je na cestah, ki so bile zgrajene za samo povprečno obremenitev. KDO je dva meseca pred otvoritvijo avtoceste MB - Lendava vedel, da se bo zadeva dala v uporabo kot zgolj hitra cesta 110 km/h ? In - kako enostavno je bilo takrat našim pohlevnim ljudem to pojasniti, da so bili pač nategnjeni, podolgem in počez.

Brezveze. Promet je bil in bo. Električen pa še kar dolgo ne bo, razen če bi šli študirat izvorna dela Nikole Tesle ter gradit infrastrukturo popolnoma na novo. Nemogoče (si ne znam predstavljat).
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 7.4.2019 19:54

Duroplast napisal/-a:
Demz napisal/-a:Ni šans. Zelo malo firm pri nas poznam, ki delajo plansko.
Slovenska proizvodna dejavnost je predvsem naročniška. Če si pa naročniški - moraš pa biti skrajno mobilen in prilagodljiv. Delo v projektnem biroju - je zgolj 40%. Pa bi smel reči da samo 20%, ker tam si izmislijo tudi tisto, kar se ne da narediti. Da pa kot izvajalec zadevo spraviš v življenje - bi delal z javnimi prevozi? :o Danes, ob tem tempu? :o

Ni šans.


To je popolnoma druga zgodba kot dnevna migracija do doma pa na šiht, ki jo prakticira velika večina delovno aktivne populacije.

Ljudje, ki potujejo poslovno so še najmanjše breme za promet in okolje, ker jih je mogoče za promil. Poleg tega se lahko uporablja TUDI javni prevoz, meddrugim najpogosteje letala. Da mi danes rečeš, "v torek boš šel na lokacijo do Naročnika v Berlin"... ma ni šans, da grem z avtomobilom. Avion in taksi do lokacije in to je to. Račun na firmo in basta.


Samo ta, dnevna migracija ljudi na šiht in nazaj, bi spadala v te "javne prevoze". Toda tempo danes je zelo drugačen kot smo ga pa imeli pred ... 30 leti. Takrat je to bilo sprejemljivo, danes imaš pa sto kapric glede delovnega časa. Punca gre vsako jutro na vlak ob 5:20 (tam nekje) in je vedno skoraj prazen. Gre v šolo. Ko sem jaz izvajal šolo, smo imeli včasih kar problem, kako se zrinit gor na gomoljko. So bili tudi dogodki, ko so vpeljali izredne vlake, ravno zaradi preveč "obiska".

Gre za to, da je danes delovni čas mnogo bolj razpršen, kot bi se ga dalo z javnimi prevozi pokrivati. Tudi interesa ni, da bi se ga. In - nivo kot ga pravkar živimo, sploh ne kaže, da bi se kaj ohlajal.
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Duroplast » 7.4.2019 20:07

Demz napisal/-a:
Gre za to, da je danes delovni čas mnogo bolj razpršen, kot bi se ga dalo z javnimi prevozi pokrivati. Tudi interesa ni, da bi se ga. In - nivo kot ga pravkar živimo, sploh ne kaže, da bi se kaj ohlajal.


Zakaj v tujini deluje, pri nas pa ne?

Ne verjemi vsemu, kar piše na internetu. (France Prešern, 1845)
Duroplast
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 682
Pridružen: 30.4.2016 11:50

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 7.4.2019 20:20

Saj ne deluje. Pelji se po nemški avtocesti ... križ - kraž, kjerkoli, pa boš videl, da so na njej samo še tovornjaki. Vožnja po legendarnih nemških avtocestah je prava muka!
Pri nas pa isto, čeprav smo pravočasno opozarjali oblastnike, zakaj gradijo samo štiripasovnice namesto šest, (danes bi rabili že osem), vsak kmet je videl, da se gradi zgolj "po interesih" in gasi trenutne požare.

Brezveze.

Moja misel je prav tako, da če bi prešli na električni pogon, smo malce zamudili Teslo. Ker je v ozadju ogromno infrastrukture, pa tudi mentalitete. Bo treba kakih 200 let, če bo dovolj. :-?
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 7.4.2019 20:36

grega09 napisal/-a:Torej se pogovarjamo o cca. 10 jedrskih elektrarnah, kot je Krško. Pa še o enem dodatnem bloku bi se bolj težko zmenili... :o

Tule sem nekaj študiral, pa sem videl, da sem se uštel. Če imamo 50 GW potreb za električne avte, potem rabimo še cca. 70 blokov podobnim Krškemu (0,7 GW).

Ufff... Skoraj ne morem verjeti. :o :o
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Duroplast » 7.4.2019 20:39

Demz napisal/-a:Saj ne deluje. Pelji se po nemški avtocesti ... križ - kraž, kjerkoli, pa boš videl, da so na njej samo še tovornjaki. Vožnja po nemških avtocestah je prava muka!


? :o ?

Promet na dojče avtocestah dojemam za bistveno bolj pretočnega in manj stresnega kot pri nas. V splošnem je tudi prometna kultura na drugem nivoju ampak pustimo to za drugič. V veliki meri tudi slednja vpliva.

Edino, kar je mučno so morebitni zastoji okoli bolje zabasanih obvoznic in razdalje med pomembnejšimi kraji zaradi katerih se pot "vleče".

Javni prevoz v mestih je v splošnem cenovno ugoden in funkcionalen (Berlin, Frankfurt,...). Pa da ne bomo samo o precenjeni Nemčiji... poglejmo Švicarje. Mojstri so doktorirali iz vlakov. Ves tovorni promet in tudi velik del potniškega se funkcionalno opravlja z vlakom.

Če znate Nemško, prilagam zanimiv prispevek o Švicarskih investicijah v ajzenban:
https://www.youtube.com/watch?v=Shm7jNE3hF4

Ne verjemi vsemu, kar piše na internetu. (France Prešern, 1845)
Duroplast
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 682
Pridružen: 30.4.2016 11:50

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vrzi1 » 8.4.2019 11:15

Izracune porabe moramo jasneje predstaviti, mislim da podatki grega 09 niso pravi ne prvi ne drugi.
V Sloveniji je 1.100.000 avtomobilov. Povprečno vsak prevozi 50 km dnevno. Poraba elektricnega avtomobila je 14 Kwh/100 km. Za 50 km dnevno porabi 7 KWh. Dnevno je torej potrebno proizvesti v Sloveniji za 7.700.000 KWh elektrike vec kot sedaj. To pa pomeni polovico 630MW bloka Šoštanj. Zapisal sem najbolj okoljsko sporno primerjavo. Elektrika lahko proizvedemo tudi bolj ekolosko.
Ce sem se zmotil me popravite
vrzi1
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 306
Pridružen: 15.4.2006 17:26

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 8.4.2019 12:42

Mislim, da res rabim popravek. Tudi sam sem razmišljal o načinu primerjave inštalirane moči in mi ni bil všeč. Dajmo poizkusiti z energijo, kot si predlagal. Na hitro:

Torej 1,1e6 avtomobilov, ki porabijo 15 kWh na 100 km.
To pomeni cca. 7 kWh na 50 km, kot si napisal, da je povprečna dnevna vožnja vseh avtomobilov. Tega nisem preverjal in bom povzel podatek.
To se tudi lepo ujema recimo s porabo npr. dizla 6 L na 100 km, kar pri kurilni vrednosti 9 kWh/L da na 100 km da porabo energije 54 kWh, pri izkoristku cca. 30% to pomeni cca. 16 kWh za 100 km.

Ok. Zdaj pa 1,1e6 avtomobilov porabi dnevno 7,7 GWh el. energije, kot si izračunal.

Letna proizvodnja NEK je pa cca. 5300 GWh, kar dnevno pomeni 15 GWh.

7,7/15 = 0,5 bloka NEK. :oops:

To je za tistih povprečnih 50 km na dan. Če se komu da izbrskati podatek o številu prevoženih kilometrov za teh 1,1e6 avtov, bi bilo pa še bolje.
Tu seveda igrajo kar veliko vlogo izkoristki in hitrosti polnjenj, kar pa na koncu definira potrebno moč.

Tema se lepo odvija... :D
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a fikus_ » 8.4.2019 13:20

"pri izkoristku cca. 30%"

To je bolj izkoristek motorja z notranjim zgorevanjem, dejanski skupni izkoristek je pa nižji. Lahko celo samo 20% pokurjenega goriva.

Še ena povezava do trenutnih razmer proizvodnje/porabe električne energije v SLO.
https://www.eles.si/trzni-podatki
fikus_
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2366
Pridružen: 25.4.2005 6:07

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 8.4.2019 14:00

Se strinjam glede izkoristka, da je verjetno celo manj. Samo za grobo oceno je bilo dobro. Nekateri dizel pogonski agregati gredo pa celo proti 40% in redki še celo kaj več. Tako, da sta obe varianti možni.
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 8.4.2019 15:03

Še en komentar iz vidika moči.

Če imamo npr. 20 Teslinih Model S naenkrat za napolniti, ki imajo 100 kWh akumulatorje, potem to pomeni 2 MWh energije, pa še kaj več zaradi izkoristka polnjenja.
Če jih hočemo napolniti v 5 minutah, kot zdaj vzame polnjenje tanka za gorivo, potem rabimo moč cca. 25 MW.

Takšen primer je absolutno možen, če želimo narediti električni prevoz praktičen...
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov