STROJNISTVO.com • Poglej temo - Vetrne elektrarne tretjič!

Vetrne elektrarne tretjič!

Energetski procesi in postrojenja, njihovo upravljanje...

Moderator: -M-

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 5.12.2007 16:02

sasase, nisem dovolj brihten, da bi iz fotografije razumel delovanje tega furling sistema. Se ti zljubi par stavkov za razlago (firbec je lepa čednost)? Hvala
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a sas » 5.12.2007 17:42

Ja že v osnovni šoli so nas naučili, da je liter vlažnega zraka lažji od litra suhega !
Pa tudi za izjavo, da dvakrat večja hitrost vetra pomeni osemkratno povečanje vrtilne frekvence vetrnice ne najdem nobene pametne fizikalne razlage...
sas
Novinec
Novinec
 
Prispevkov: 12
Pridružen: 18.3.2003 9:46

OdgovorNapisal/-a sasase » 5.12.2007 17:45

slavc
evo link kjer je enostavno razlozen
http://www.windstuffnow.com/main/turbine_kit.htm
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a sasase » 5.12.2007 17:58

vigma
ta slika ni moj izdelek je povzeto z neta
moj projekt tega tipa je v zacetku in bo pol manjsi ce grem po vse v trgovino nima to nikakor racuna delat doma pac je to v homemade reziji in res je vecino materjala z odpadov problematicne so pa kakor pravis tudi zakonske omejitve
omenjas da uvazas robo s kitajske ce res me bi predvsem zanimal kaksen hub motor za el kolo moci cirka od 400w naprej
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 6.12.2007 10:59

Sila = 0,5 x gostota x hitrost na kvadrat x ploskev x količnik vzgona
Moč = sila x hitrost = 0,5 x gostota x hitrost na tretjo! x ploskev x količnik vzgona
Seveda pa to še zdaleč ne pomeni, da se v 2 x hitrejšem vetru kar linearno 8 x poveča tudi vrtilna hitrost vetrnice ... eh, fizika ...
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 690
Pridružen: 14.8.2006 12:58

OdgovorNapisal/-a Vigma » 6.12.2007 12:58

Slavcr napisal/-a:Sila = 0,5 x gostota x hitrost na kvadrat x ploskev x količnik vzgona
Moč = sila x hitrost = 0,5 x gostota x hitrost na tretjo! x ploskev x količnik vzgona
Seveda pa to še zdaleč ne pomeni, da se v 2 x hitrejšem vetru kar linearno 8 x poveča tudi vrtilna hitrost vetrnice ... eh, fizika ...


Pri fiziki med nama ni razlike. Razlikujeva se le pri kemiji. Kot Kitajci sem tudi jaz prepričan, da je vlažen zrak, ker so v njem majhne deževne kaplje, gostejši in ima zato večjo maso, težo torej.

Kot si že napisal, razlika ni zelo velika, le največ 1 m/s.

Moja vetrnica dosega nominalno moč pri 8 m/s, če je zrak suh. Če pa je zelo moker, pa že pri 7 m/s. To je vse.
V priloženem diagramu se to lepo vidi. Moč ni črta, ampak pas.Slika
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a zuti » 6.12.2007 14:06

In kje je tvojih 750W? Iz diagrama sodeč so podatki drugačni in to za skoraj 50% manj, kot jih navajaš v vseh prispevkih.
zuti
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 86
Pridružen: 11.4.2006 22:09

OdgovorNapisal/-a Vigma » 6.12.2007 14:24

sasase napisal/-a:vigma
ta slika ni moj izdelek je povzeto z neta
moj projekt tega tipa je v zacetku in bo pol manjsi ce grem po vse v trgovino nima to nikakor racuna delat doma pac je to v homemade reziji in res je vecino materjala z odpadov problematicne so pa kakor pravis tudi zakonske omejitve
omenjas da uvazas robo s kitajske ce res me bi predvsem zanimal kaksen hub motor za el kolo moci cirka od 400w naprej


Lepo, da si povedal po pravici. Namesto 3 kW pa bi moral napisati 300 watov. In že to je precej za samogradnjo. Tudi jaz spremljam samogradnjo na netu, pa se mi je fotografija zdela nekam znana.

Tudi auto furl sistem ni tako enostaven, kot misliš.

Je tako kot pri kuhanju. Iste sestavine, samo malo drugačne, pa je enkrat hrana ukusna, drugič pa zanič. Nekatere matere skuhajo tako neukusno hrano, da jo otroci nočejo jesti, ker ni dobra. So pa tako skrbne, da otroka peljejo k zdravniku, češ da je otrok bolan, ker noče jesti. Maže pa čokolado, ker je dobra. Ne pade jim na pamet, da je njihova kuharija zanič. Dodale bi le malo več soli, pa bi jed imela čisto drugačen ukus. Ampak tega ne vedo.

Zanimivo je, da ni nihče pokazal interesa za nakup vetrnic tega proizvajalca, čeprav so špica kvalitete. No ja, eden je vprašal, potem pa je bilo vse tiho. Sicer se pa od udeležencev tega foruma tega ne pričakuje, čeprav ima precej Slovenije ugodne pogoje.

Kontroler in inverter bi ti pri uvozu spotoma priskrbel, brez prevoznih stroškov. Proizvajalec biciklov pa je druga firma. Stroški prevoza samo enega hub motorja pa bodo enaki, kot da bi uvozil tri bicikle s hub motorji. Kako to s špedicijo deluje, je nekdo že opisal. Tako te vdrapnejo, da belo vidiš. Lahko pa počakaš, da bodo ti, ki jih sedaj uvažajo, hub motorje prodajali kot rezervne dele.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Vigma » 6.12.2007 14:50

zuti napisal/-a:In kje je tvojih 750W? Iz diagrama sodeč so podatki drugačni in to za skoraj 50% manj, kot jih navajaš v vseh prispevkih.


Pravilno si opazil.

Lahko bi še malo bolj pogledal. Spodaj piše, da je diagram za 350 watno vetrnico, ker sem tega ravno imel pri roki.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a Vigma » 6.12.2007 18:28

Tehnologija izredno napreduje. S temi super magneti je generator 350W postal tako majhen kot na fotografiji, tehta 5 kg. Preko njega je postavljena zaščitna kapa. Vse skupaj pa potem izgleda skrajno preprosto in je že skoraj podobno igrački.
SlikaSlikaSlikaSlika
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a sasase » 6.12.2007 22:00

vigma
prvic sem se s tem tipom motorja --- generatorja srecal pri modelih avijonckov ko se je se se to delal v lastni reziji ( hard disk ma lep motorcek ki se ga je dalo in splacalo predelat za avijon)
furling je pa u prvi varijanti uporabljen na jadrnicah tko da je to po eni strani poznana zadeva
sliko sem pa uporabil ker nimam od svojih prjektov nic na racunalniku
drugace se je moje navdusenje nad vetrnimi elektrarnami pomalo zmanjsalo ceprav pocasi sestavljam zadevo ki bi zmogla okoli 1.5 kw (po izracunih praksa je pa dugo )
sem pa zacel cedalje bolj razmisljat da energijo ne hranim v baterije in ne pretvarjam v napetost ki bi jo potreboval za pogon (luci tv komp itd.) temvec jo v poletnih mesecih takoj uporabim za gretje sanitarne vode pozimi pa za dogrevanje kajti el grelci so sposobni delat na razlicnih napetostih in tokovih in zgub na pretvorbi ni in se pa izognem dragim baterijam
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a Vigma » 7.12.2007 13:26

sasase napisal/-a:vigma
prvic sem se s tem tipom motorja --- generatorja srecal pri modelih avijonckov ko se je se se to delal v lastni reziji ( hard disk ma lep motorcek ki se ga je dalo in splacalo predelat za avijon)
furling je pa u prvi varijanti uporabljen na jadrnicah tko da je to po eni strani poznana zadeva
sliko sem pa uporabil ker nimam od svojih prjektov nic na racunalniku
drugace se je moje navdusenje nad vetrnimi elektrarnami pomalo zmanjsalo ceprav pocasi sestavljam zadevo ki bi zmogla okoli 1.5 kw (po izracunih praksa je pa dugo )
sem pa zacel cedalje bolj razmisljat da energijo ne hranim v baterije in ne pretvarjam v napetost ki bi jo potreboval za pogon (luci tv komp itd.) temvec jo v poletnih mesecih takoj uporabim za gretje sanitarne vode pozimi pa za dogrevanje kajti el grelci so sposobni delat na razlicnih napetostih in tokovih in zgub na pretvorbi ni in se pa izognem dragim baterijam


Takšno obdobje eksperimentiranja sem sam dal skozi. Porabil sem cel kup denarja, na koncu pa sem vse zgrajeno vrgel vstran, ostalo mi je le ZNANJE.

Tudi idejo, da bi vetrnica s tokom grela neposredno električni grelec za ogrevanje vode, sem imel. Ker pa je v ceni vetrnice že kontroler z inverterjem, ki skupaj porabita za delovanje le 5 watov, sem si premislil. Akumulator je res zelo drag,ampak za njega skrbi kontroler, ki prepreči preveliko polnjenje in tudi preveliko praznjenje. Ostaja pa še prijeten občutek varnosti, če bi prišlo do večjega izpada elektrike.

Mi pa povzroča probleme premajhna hitrost vetra. Pred vhodom je dvonastropna bajta, na desni pa še višja. Edina rešitev je, da bi jo postavil na streho, kar mi pa ni ravno najbolj všeč.

Če nimaš vetra, je ne kupuj. Če pa je vetra dovolj, pa jo na vsak način nabavi.
Vigma
Sodelavec
Sodelavec
 
Prispevkov: 68
Pridružen: 27.7.2006 20:41

OdgovorNapisal/-a sasase » 7.12.2007 17:22

to nebo prva vetrnica ki jo bom naredil ( ce jo sestavim ) da bi kupoval zadevo ne pride v postev ekonomska racunica je edino v samogradni (vsaj za mene )ker je z vetrom tudi vprasljivo meritev za moj kraj pa je nimam razen te ki jo sam delam

ja visina vetrnice je vedno problem ceprav imam jest dovolj prostora pa tudi ce bi kaksnih 10 m dvignil mislim da mi nihce nebi delal problemov
ampak vse se zacne in konca pri financah
ni pravice
sasase
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 162
Pridružen: 6.3.2007 16:10

OdgovorNapisal/-a acme12 » 7.12.2007 18:33

Vigma napisal/-a:Tehnologija izredno napreduje. S temi super magneti je generator 350W postal tako majhen kot na fotografiji, tehta 5 kg. Preko njega je postavljena zaščitna kapa. Vse skupaj pa potem izgleda skrajno preprosto in je že skoraj podobno igrački.


Ne rečem, da ne obstajajo taki generatorji. Samo, če majo pa Kitajci prste vmes..:-? ..oprosti mi. Prav tako me potem skrbi za naveden izkoristek 45%. Si ga zmeril? Da nisi ti to prepisal iz kitajske brošure. Imaš kakšno sliko iz realnega sveta, ne iz komercialne brošure? Nekaj mi smrdi kle!

Če koga zanima:
Kar se tiče hitrosti vetra in posledične obodne hitrosti propelerja se v svetu(kakor jaz vem) najbolj uporablja izraz TSR (tip speed ratio). Povsem enostavno, TSR=1 pomeni da je obodna hitrost rotorja enaka hitrosti vetra. TSR=5 pomeni, da je obodna hitrost propelerja 5x večja od hitrosti vetra. Torej pri hitrosti vetra 10 m/s ima propeler obodno hitrost 50 m/s. TSR je pa pač značilnost vsake veternice. V praksi pa uporabiš tak TSR kot ga potrebuješ. Za električno energijo pač izbereš večjega, za navor manjšega. Ne gre pa TSR v nedogled.

Če koga zanima mu lahko pošljem skripta "Wind Power Workshop By Hugh Piggott" kjer je stvar napisana za nas povprečneže. Sicer je izdal že novo buklo, ampak emula ni najdla jo (še).
M.
acme12
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 452
Pridružen: 11.5.2006 20:55

OdgovorNapisal/-a acme12 » 7.12.2007 18:43

Vigma napisal/-a:
Pri fiziki med nama ni razlike. Razlikujeva se le pri kemiji. Kot Kitajci sem tudi jaz prepričan, da je vlažen zrak, ker so v njem majhne deževne kaplje, gostejši in ima zato večjo maso, težo torej.


Wind / Hydro propeller turbine. Samo še ustrezno lokacijo rabmo, pa rešit problem kavitacije pa bo.
M.
acme12
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 452
Pridružen: 11.5.2006 20:55

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov