STROJNISTVO.com • Poglej temo - Tehnologija kader

Tehnologija kader

Vsa ostala vprašanja, mnenja... (kar ne spada v zgornja področja lahko objavite v tem forumu: GOSPODARSTVO, POLITIKA...)

Moderator: -M-

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Demz » 6.1.2022 9:15

Ja to so hevimetalci itak.

Smo imeli celo neko temo, kaj se dogaja z železniškimi tiri, ki so zvarjeni ali pa znetani v neskončno dolžino - imamo pa temperaturne raztezke na njih. Nekako ni videti da bi te raztezke pokompenziralo v ovinkih proge ...

Mogoče sem padel izven teme, ampako ko je že govora o igračah za velike fante ...
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Žerjavar » 6.1.2022 9:42

Demz napisal/-a: Smo imeli celo neko temo, kaj se dogaja z železniškimi tiri, ki so zvarjeni ali pa znetani v neskončno dolžino - imamo pa temperaturne raztezke na njih. Nekako ni videti da bi te raztezke pokompenziralo v ovinkih proge ...
Se ne spomnim. Ni problema- tudi če se segreje za 100 °C tlak ne bo presegel meje plastičnosti. Tudi kombinacija napetosti (tlak vzdolžno in tlak vertikalno) ni problema. Pozimi, ko je vzdolžno nateg, pa so razlike temperatur bistveno manjše in zopet ni problema.
Vrtičkarstvo je boljše od žerjavarstva
Žerjavar
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 8493
Pridružen: 19.5.2007 14:33

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Demz » 6.1.2022 12:58

Hja ... ne gre mi v glajštro pa bok. Če imaš zvarjeno tirnico v en kos od Maribora do Kopra - bodo raztezki nekaj metrov. Tega ne more požreti kar notranja napetost ?
Ok, saj vem da so sekcije mnogo krajše itd, toda človek bi pričakoval, da se bo tisto "dihanje" opazilo npr. v krivinah proge. Pa ne opazim nič. Pa živim 50 m stran od proge itd..
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a vili » 6.1.2022 13:03

sem šel gledat naš nov PON, ko so še gradili cca 10 km peš v eno smer, ja majstori nikjer nobene FUGE vse zašvajsan, res noro..., ja so se pa videli in se še na gljazih švajsi od termit švajsanja to pa,..., ma ajzenpon je začetek strojništva..., bo šlo..., danes vozijo pa 400 km /h in več, norci, naš res šminkerski švicar pa največ okoki sto, dobro trasa je še od franca in jožeta...,
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a vili » 6.1.2022 13:34

bova pa dala gor ob priložnosti ono zgodboico o sinu in starem knapu in ob prvem "foršusi"..., prav...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Žerjavar » 6.1.2022 13:54

Demz napisal/-a:Hja ... ne gre mi v glajštro pa bok. .

mojem starem Krautu (1962) sta dve formulci: Če ju združim in vstavim podatke dobim napetost zaradi spremembe temperature 100°C: Uporabim enote kN in cm.
Priponke
tirnica.jpg
tirnica.jpg (7.92 KiB) Videno 9453 krat
Vrtičkarstvo je boljše od žerjavarstva
Žerjavar
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 8493
Pridružen: 19.5.2007 14:33

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a grega09 » 6.1.2022 14:36

Kaj pa uklon?

A nismo to že predelali nekaj časa nazaj? Pa kako se vse prednapenja glede na podatke za povprečno temperaturo tistega kraja, kjer je proga. S prilagoditvijo sile na trenutno temperaturo. Bi moral iti temo nazaj iskati...
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a CADfreak » 6.1.2022 14:58

Pozdrav

Pri dolgih varjenih tirnicah mora ravno zaradi "uklona" tir biti čim bolj togo povezan s podlago. Tudi zato se v zadnjem času uporabljajo predvsem betonski pragovi, ki so precej težji od lesenih. Nemci so na hitrih progah šli tako daleč, da so tiri praktično položeni na neprekinjeno armiranobetonsko ploščo, ki je položena na tirno gredo.

Če pa gledamo "mikro" razmere, od praga do praga, je pa razdalja med njimi od 600mm (pri glavnih progah z nosilnostjo 22,5 ton/os) do 750mm (za proge z nosilnostjo 16 ton/os). če privzamemo, da so pragovi nepomično vpeti, potem so verjetno omenjene dolžine med pritrditvenimi točkami dovolj majhne, da uklon ni problem...

Za konec še mogoče malo zanimivega branja:

http://www.pisrs.si/Pis.web/npbDocPdf?idPredpisa=PRAV12732&idPredpisaChng=PRAV8672&type=pdf

Lp

Jože
CADfreak
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 516
Pridružen: 8.2.2002 1:00
Kraj: Maribor

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Žerjavar » 6.1.2022 15:55

grega09 napisal/-a:Kaj pa uklon?.
Če so pragovi dobro zasuti z gramozom, uklona praktično ni. Lambda je okrog 10.
Vrtičkarstvo je boljše od žerjavarstva
Žerjavar
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 8493
Pridružen: 19.5.2007 14:33

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a vili » 6.1.2022 17:15

¸fantje smo pa ork zajadrali z osnovne teme, ampak ni panike..., no ni pa tehnologija sami CAD, dobro to naj bi bilo kao neko oblikovanje tisti D kot nek design - oblikovane in CNC, tisti zadnji c - CONTROL... torej nek - nadzoor - vodenje strojev, a imam prav, samo zadaj mora pa stati kar nekaj znanja, dobro jaz sem bimbo...
Zadnjič spremenil vili, dne 6.1.2022 18:59, skupaj popravljeno 1 krat.
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a fikus_ » 6.1.2022 18:59

Tirnice se vari pri neki določeni temperaturi le te. Koliko je ta temp, sem pozabil. Poleti ob razgretih dneh ali pozimi, ko je mrzlo, tega ne delajo.

Na kakšen poleten vroč dan se zgodi, da kakšen raven odsek proge vrže iz linije. Poravnajo tako, da tire prerežejo, poravnajo in pri primerni temperaturi spet zavarijo.
fikus_
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2365
Pridružen: 25.4.2005 6:07

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a vili » 6.1.2022 19:09

fikus: ja sem bil malo na trasi uau, ja tu pri nas so jih mojstri švajsali pri cca 20 C, pa še nategnili so "glajze", ne to niso hesc moraš vedeti kaj počneš..., no to gra pa tudi lahko v bazo kakemu nadebudnežu CAD ali CNC, haha, naj malo razmislijo kje si in tudi kaj vprašajo..., seveda če niso preveč polni samega sebe...

ja je v nemčiji na ravninah metalo v nevenem kao vročem poleju s tal ,to je bilo kakih petdest ++ let nazaj, to imam v spominu, dobro takrat sem bil še šmrkovc...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 7.1.2022 0:55

Demz, v krivinah na oko težko opaziš kako spremembo. Z meritvijo do neke fiksne točke ob tirnici pa bi videl solidno razliko, za koliko se poleti radij poveča pozimi pa skrajša. V ravnini pa poleti na uč vidiš, da se tirnica spremeni v blago kačo.
Sem videl dobre fotografije na to temo, pa za življenje rešit ne vem kje. (V otroških letih mogoče, ko smo imeli v hiši železničarja, ki je nosil domov njihovo revijo Nova proga? Mater me je odneslo, kot vilija. Staram se. :D )
Da bi pa tirnice (s pragovi vred ?) dvignilo od tal, v smeri večjega odpornostnega momenta tirnice? Hm, edino, če bi bilo onemogočeno lezenje pragov levo-desno, 'prišraufanje' stoprocentno (ne kot na kamniški progi, kjer so novinarji z 2 prstoma pobirali vijake iz pragov!! ...)
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 692
Pridružen: 14.8.2006 12:58

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a Slavcr » 7.1.2022 0:55

(Podvojena objava, ne vem zakaj in ne znam zbrisati.)
Slavcr
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 692
Pridružen: 14.8.2006 12:58

Re: Tehnologija kader

OdgovorNapisal/-a vili » 7.1.2022 9:30

slavc:
mi mulci smo pred destletji hodili po progi proti grosuplju, in iskali "zjebane šinegle", še ni bilo "šraufano" v gnilih "švelerjih" mislim, da veste o čem govorim, smo jih imeli za kladivo, ko smo pa delali pušcice za lok smo pa šli na ajzenpon in cveke - žeblje položili na glaze pa smo dobili prave "špice - kovanke", ja smo se kar ornk "igrali" z življenji uau..., tako se je približno začelo moje klinčevo strojništvo, tudi preoblikovanje povedano bolj učeno..., ja malo me včasih zanese, pa mislim, da ni nič hudega, jebiga..., je pa "ajzenpon zakon"...

no, nuša se je umaknila, ja eno klinčevo strojništvo ni camo CAD/CAM, je velika jeba, ko zares padeš not...

aha tisto po nemčiji ni res metalo u luft, ja krivili so se po manjšem odpornostnem momentu, haha, dobro so bili pa "glajzi u lufti", se še malo megleno spomnim teh slik...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Vse ostalo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov