STROJNISTVO.com • Poglej temo - Električna mobilnost

Električna mobilnost

Energetski procesi in postrojenja, njihovo upravljanje...

Moderator: -M-

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 19.4.2019 9:14

karel, vrzi:

ja, ja, jeba in še enkrat jeba..., ti baterijski skiroji itd, samo poglejmo koliko je mladostnikov s preveč kilami :o :o , lahko tudi kakšna patologija, v moji mladosti samo tu in tam kakšen, dobro, danes imam morda res kakšno kilco preveč... :evil: :evil: , jebiga "mobilnost", ko je pri šparu potrebno parkirat tik pred vhodom, kaj pa noge...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a KOUTER » 19.4.2019 10:17

Pri el. skirojih je zanimivo,da jih po cesti ne smeš voziti.Lahko pa jih voziš po pločniku in območju za pešce ampak ne smeš preseči hitrosti pešcev :o .Isto velja recimo za rolerje ipd.Krasna zakonodaja. :roll:
KOUTER
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 1018
Pridružen: 28.1.2007 20:35

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 19.4.2019 11:10

vrzi1 napisal/-a:Ti strokovnjaki, ki tudi ucijo na fakultetah pa nimajo pravih odgovorov njihovi studentje pa se manj.
1. Na globalno segrevanje
2. Zahteve EU po zmanjsanju izpustov CO2
Elektro se mora prilagajati.
Pri okolju pa ni vse ekonomija. Rad bi videl reakcije, ko bi zaradi ekonomskih interesov morali piti umazano vodo. Enako moramo zahtevati tudi za zrak, oziroma na dolgi rok za prezivetje zanamcev.

Da ne bo napačnega razumevanja. Nisem jaz zagovornik onesnaževanja in vsega kar počnemo, da je tako kot je. Samo kot piše, se je treba zadeve lotiti z glavo in ne na horuk. Prehodna obdobja, prave tehnologije, itd.

Problem sam vidim tudi v tem (tudi to piše v članku), da so (smo) preveč navajeni, da je elektrika tako enostavno dosegljiva. Da jo ne rabimo (tudi to sem že doživel v raznih debatah :o ), lahko reče pa samo tisti, ki res ne ve od kod vse skupaj pride oz. jo ima "polno rit". Jaz bi tudi rad imel elektriko še naprej tako dosegljivo, samo delamo pa ravno obratno.
Vprašanje: Koliko tistih, ki so zagovorniki zelenih tehnologij, pa v vsakdanjem življenju res živi brez vse navlake, ki jo ne rabi? Mislim, da zelo malo. Da si se pa pripravljen odpovedati dobrinam, ki jih rabiš oz. so nujno potrebne, pa sploh brezveze da izgubljamo besede...

Podobno je s cepljenjem otrok. Ker smo s precepljenostjo generacij znižali obolelosti na zelo nizko raven, se zdaj pojavljajo nekateri, ki pravijo, da cepljenje ni več nujno. To je zdaj, ko se jim zdi da imajo izbiro, ker ne vedo kakšno bi bilo stanje brez. Če bi imeli priložnost to izkusiti, sploh ne bi razmišljali o opciji necepljenja.

Zanimiva je v članku tudi omemba TEŠ-a kot rezerve v primeru izpada NEK (ko vidiš, da imamo samo to dvoje, se kar malo zamisliš :o ). Imaš nekatere, ki so zagovorniki "zelenega", imajo pa doma dizelske agregate za primer daljšega izpada elektrike. Kaj pa je TEŠ drugega, samo na veliko večjem nivoju?
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 19.4.2019 12:35

samo malo moje laično razmišljanje:
termo in nuk laufajo v vseh sistemih na 75%...100%, teh se ne regulira (da bi te vozil od 0...100% - optimalne moči, si vse zahebal), te lufajo noč in dan, tako je koncipiran nek elektro sistem, dobro če je kW preveč, pa "zeleno" vodo pumpajo v zajetja, če imaš akumulacijske sisteme ala vauče..., lahko bi tudi dravo ali savo pumpal nazaj..., nevem zakaj ne... :D :D, dobro te verjetno zapirajo..., ker imajo dovolj kubikov zadaj...), za "vršne" elektrarne pa služijo potem pa ti "obnovljivi" viri (malo sem v te vpleten, vodne), ko je njihov odzivni čas nekaj sekund ali minut, (odpreš lopute, jo zavrtiš in jo sinhroniziraš v sistem), da sistem ne pade, sem mislil, že pisal o naši turbo v Brestanici, ki sploh ne dela, (rezrva za vzdrževanja nek krško), bil sem slučajno po neki službeni poti v komandni sobi, ko so jo morali zalaufat, oba turbo agregata na polno in obe parni turbini, ena parni sistem je še nemški "Hitlerjev" drugi pa jugoturbina-končar, ker so drugega Hitlerjevega proti konci IISV nekje v avsriji zasegli rusi, ko je prišlo do nekih "špic" v si. el. sistemu, ma fantje to je treba doživeti v živo, ti gredo kocine pokonci...), toliko, naj me kdo popravi..., če nakladam...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 19.4.2019 13:18

Mmmja ... v Brestanici so plinske turbine (fino je, če imaš zadaj neko tajnico ki piše in se ne sekira).
Včasih so imeli enostavno dva reakcijska motorja ki sta gnala vsak svoje ... kadar je bilo treba vskočit. Sedaj naj bi pa bile plinske. Funkcija pa enaka. Rezerva za pokrivanje konic, predvsem pa agregat za NUK, če bi se tam naredil kakšen morebitni (-) sindrom :roll: .
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 19.4.2019 14:10

dmez:

ja imajo nevem čigave motorje mislim prat&whihney, ti padejo v sistem po nekaj minutah, zakurijo jih z zemeljskim plinom, ko pa primejo gredo na kurilca, samo imajo pa v ravfnkih še izmenjevalce, ki grejejo vodo in jo uparjajo, ta para pa žene še dva parna agregata, a misliš, da sem se kar nekaj zmislu, sem bil poleg, ko so sistem v komandni sobi zalaufali... in bil pri turbinah, ena še Dolfetova misim voith - simens, druga pa jugoturbina - končar..., edino, če so to kdaj od leta 95??? vrgli ven..., pa dvomim..., da nebo nesporazuma, imajo štiri generatorje, dva sta na turbo - osnih reakcijskih motorjih (poznamo turboreakcijske, turbo propelerske in turbo osne motorjrje..., "kao" helikopterske..., tako na hitro...), dva pa na parnih turbinah..., samo toliko...
Zadnjič spremenil vili, dne 20.4.2019 10:04, skupaj popravljeno 3 krat.
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 19.4.2019 15:08

Aja, ups ... to je pa nadaljevanje zgodbe :oops: . Sem mislil da si se zatipkal, ko vem da si nočeš privoščiti tajnice za pisarijo (sej si jo jaz tud ne :P ).
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 19.4.2019 16:40

ja gospod DEMZ, to je približna zgodba o Brestanici..., dobro, da ne grem v podrobnosti, pa koln iz senovega, bla bla..., pa zapiranje rudnikov....

ja je pa bil tista leta 95 +, ta komandni pult kot NASA v hjustonu, najprej vse v tami, ko je bila pa intervencija, pa kot božični drvešček, sem samo debelo gledal, res..., vse je že bilo na ekranih..., parametri turbo agregata: vrtljaji turbine -generatorja, sinhronizacija, temp. dimnih plinov, temp vode - pare, paramtri parnih turbin..., je ŠEF samo tipkal in gas...

tajnica, ma si morem eno prej ali slej omislit... :D
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 20.4.2019 10:32

sekanci, kakšna energija je to???, mi lahko kdo pove, namreč nimam pojma ali je "zelena"???, tu pri nas so postavili 20 MW kotel (10 za tehnološke procese, 10 za generator), ma to se iz raufnka kadi noč in dan, imam krasen panoramski pogled nanj, skurijo pa dnevno cca 2+ šleparja na dan..., zna kdo to malo skalkulirati kaj se dogaja s tem lesom, dobro je to kao "bio" ampak ta bio bi šel - 2 šleperja v co2 + toploto po koliko dest letih po naravni poti počasne oksidacije do popolnega razpada, ne pa v enem dnevu... in kako lahko te izpuste aktivna "biomasa-zelene rastline", ki je še nismo posekali zopet pretvorijo nazaj v kisik O2, naj pove nekdo, ki malo pozna to biologijo..., saj je to nek naravni krog ali ne..., ta "biomasa" in nevem kaj je en velik "nateg"..., v naravi pred ohoho leti je "biomasa" gorela samo parkrat na leto, ko je treščila strela ali pa v hudi suši..., danes pa gori kot pri norcih vsak dan, tu imamo dva taka kotla, cca 30...40MW...???
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Demz » 20.4.2019 11:00

Saj ... :roll:

Ogljik je treba imeti spravljenega v elementarnem stanju, tu je še najmanj škodljiv. Torej v obliki kolma, grafita, diamanta ( :D ). Ko gori, izgoreva v CO2 in postane "toplogredni plin", narava bo potrebovala tisočletja, da ga bo pretvorila nazaj v elementarni ogljik.

Sekanci pač niso ekološko ugodno gorivo. So pa dosegljivi vsepovsod po hosti, to pa :lol: . Pa še ogreješ se med nabiranjem tiste vrhovine po hosti - torej dvojen profit :lol:
Delo krepeli človeka.
Demz
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2998
Pridružen: 14.7.2008 17:49

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 21.4.2019 8:44

ma najlepši je v diamantih..., ampak so spet "pizdarije"...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a Žerjavar » 21.4.2019 9:21

Ko gori, izgoreva v CO2 in postane "toplogredni plin", narava bo potrebovala tisočletja, da ga bo pretvorila nazaj v elementarni ogljik.
Ne vem, moja kmečka logika mi pravi, da me nekdo zavaja. CO2 je plin, ki je težji od N in O, zakaj bi silil v višave in tam nagajal zemljanom?

Pri tleh pa ga vso zelenje z veseljem črpa iz zraka ter predela v C in O. Kaj pa bomo z lesom storili, pa ni važno, lahko ostane v gozdu, bo strohnel in se bo sproščal CO2 ali pa ga pokuriš, da pridobiš energijo in se zopet sprosti približno enaka količina CO2.
Ali verjamemo, ali pa ne, da je nekoč bilo v zraku več CO2 kot danes. Se je nakopičil kot C v ostankih rastlin (premog). Če bomo ta premog ves pokurili, bomo dosegli takratno koncentracijo CO2 v zraku. Kopičil se je tudi v maščobah rastlinojedcev in se deponiral kot nafta. S kurjenjem isti učinek.

Najbolje bi bilo ogljik predelovati v diamante. Bi cena padla in bi bili cenejši od steklenih kamnov.
Vrtičkarstvo je boljše od žerjavarstva
Žerjavar
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 8496
Pridružen: 19.5.2007 14:33

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 21.4.2019 10:14

Pri vsem tem je zelo zanimivo, da obstajajo tudi druge teorije zakaj se naša Zemlja segreva. Je pa teorija s CO2 že tako sprejeta, da se v javnem mnenju vse ostale znanstvene raziskave v tej smeri zanemarja, a obstajajo.

Zanimiva je npr. teorija povečane sončne aktivnosti, ki se pojavlja v intervalih. Pa Milankovičevi cikli bi tudi lahko delno razložili situacijo. Potem je pa še vpliv prehoda našega Sončnega sistema preko krakov naše galaksije, kar lahko vpliva na lokalne razmere v atmosferi :o . Vsi vplivi se lahko seštevajo ali izničijo. Če koga več zanima, verjamem, da si bo našel vire in bolj podrobno raziskal.

Vse skupaj smo pa zreducirali samo na vpliv CO2, kar je lahko pa kar daleč od resnice. Bomo videli...

Pa lep praznični vikend želim. Vreme je že lepo...
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a vili » 21.4.2019 11:22

nekje sem zasledil:
za časa julija cezarja stari Rimljani niso poznali dolgih hlač, jih ni zeblo, bilo je toplo, torej..., hlače so prvič videli šele, ko so osvajali "norikum" pri germanih malo višje v evropi, no potem ja pa prišla ena manjša "ledena doba", v grčiji so pa živeli tudi levi???, triglavski ledenik, ki se sedaj kao tali, cela panika..., obstaja cca 1000 let???, tako malo na pamet, prej ga ni bilo...
vili
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 7366
Pridružen: 26.1.2005 10:24

Re: Električna mobilnost

OdgovorNapisal/-a grega09 » 22.4.2019 8:25

Žerjavar napisal/-a:Ne vem, moja kmečka logika mi pravi, da me nekdo zavaja. CO2 je plin, ki je težji od N in O, zakaj bi silil v višave.

Zanimiv in enostaven argument. Izgleda pa, da včasih kmečka logika ni dovolj. Gre se za difuzijo plinov v ozračju, kjer se zaradi svojih velikih kinetičnih energij molekul vse skupaj meša. Prehod iz višje koncentracije na območja nižje. Kompleksne stvari. Je že Einstein nekaj razlagal o Brownovem gibanju pri takšnih pojavih.
grega09
Strokovnjak
Strokovnjak
 
Prispevkov: 2120
Pridružen: 7.4.2005 21:47

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Energetsko in procesno strojništvo

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov