Pozdravljen(i),
pa gremo lepo po vrsti:
"Nima smisla prepričevati drugega in trmasto vstrajati na svojem mnenju. Zato bom odnehal. "
Za vsako tezo sem vam podal argumente, katere ste se seveda "preskočli" in začeli debatirati o drugih zadevah...
"Rajši naštejem kaj slovenski orodjarji pogrešajo, tu so po moje velike tržne ... ... (v Sloveniji je cca 600 orodjarn, na Hrvaškem se odpirajo nove, sedaj jih je cca 260, trg torej imamo...) "
Kakor sem rekel področje orodjarstva ne poznam in ga ne morem komentirati. Glede stanja na Hrvaškem le toliko - dol imajo lahko zaradi mene 5000+ orodjarn, toda dokler bodo imeli tako mizerne plače (oz. natančneje nizkega BDP-ja/prebivalca) mi nimamo dolj kaj iskati, ker je njihova kupna moč prenizka. Lahko pa oni za nas delajo podizvajalska dela - če bodo dobro in poceni delali (tako kakor mi delamo za Nemce, npr.).
"Kar se pa tiče slabše in boljše plačanega inženirskega dela pa to: če več ljudji nekaj zna je večja ponudba in so nižje cene, in obratno. "
Po tej tezi bi morali bit inženirji strojništva plačani nad miljon SIT neto, ker jih primankuje. Toda to ni res, torej je nekaj narobe:
a) s trgom
b) z vašo izjavo oz. tezo
"Če kdo zna sprojktirati npr notranjo oblogo na vratih novega BMW, boste to delo dobili, sprva kot podizvajalec kasneje tudi kot prevzemnik, da se nebi preveč zagnali: sodelujemo z firmo ki razvija tečaje za vrata, in na razvoju tečajev in njihovega vpetja dela 7 iskušenih inženirjev ccca 18 mesecev (20.000 inženirskih ur), če smo to sposobi delati tudi pri nas pa je drugo vprašanje, sam mislim da zaenkrat še ne, pa ne zaradi ponajkanja denarja temveč znanja... Mimigrede kompletna vrata se projektirajo v Gradcu, kolikor mi je znano pri projektranju sodelujejo tudi slovenske firme (notranji ročaj in vpetje le tega). "
BTW: podobno nalogo na razvoju tečaja, dela (pa ne kot podizvajalec ampak kot razvijalec) slovensko podjetje. Žal imam prepoved govora katero je bilo, ker sem bil delno vključen v ekipo (četudi za zelo kratek čas). 
Pa še nekaj: BMW (ali katerokoli drugo avtomobilsko podjetje) ti takega dela kar tako ne bo dal, temveč se boš moral kar krepko izkazat. "Vedno" razpišejo tender v katerem ZAHTEVAJO vse kar mora določen izdelek vzdržat in kakšna je okoliška geometrija. Ponavadi so taki tenderji razdeljeni v več zvezkov in je tak "špeh" debel tudi po 1000+ strani. Potem zberejo vse ponudnike, ki so izdelek ŽE RAZVILE in izberejo ta cenejšega, torej moraste VI KNJIM Z ŽE REŠENO rešitvijo in ne tako kakor vi praviste, da vam kar dajo posel. Hkrati se razvija tak trend (v avtomobilski panogi), da imajo podjetja za en izdelek dve podjetji (prej od treh do sedmih), ki imajo funkcijo poddabavitelja. Tako da je trenutno ta kruh eden izmed najtežjih.
Nekako se mi tozdeva, da v razvojnem ciklu (avtomobilske panoge) še niste delali ali pa ste bili povabljeni le kot podpodizvajalec.
"Če pa me direktno vprašate zakaj delo strojnega inženirja ni bolj cenjeno, je odgovor zelo preprost: 
Večina mladih sedi v firmah 8h, kjer šefi morajo biti zadovoljni s tistim kar naredite. Za to dobite plačo od 150 - 280.000 neto (v povprečju)+ socialno varnost + izobraževanje, doma pa na črno, zaslužite še vsaj toliko, starejši so vodje obrata ali vodje konstrukcijskega biroja ali .... 
"
Oprostite, če se motim, ampak v Sloveniji smo z zakonom omejili delovni čas na 8 ur (z možnostjo nadurnega dela do največ 4 ure na dan in 20 na mesec), s tem, da je delovni teden dolg 39 ur (in ne 40, torej en dan v tednu se dela 7 ur, npr.)
Mislim, da glede plač, bo zdaj več kot pol obiskovalcev en malček razjarjenih saj dobijo skoraj pol nižjo plačo - sodeč po odgovorih na to temo (razen če niste mislili na bruto znesek, četudi ste zapisali neto..) 
Glede tega, da morajo bit šefi z mladimi zadovoljni - če ne delaš dobro dobiš odpoved - mislim, da je to vsem jasno saj smo v kapitalizmu in podjetja niso socialne ustanove. 
Glede popoldanskega dela vam je že nekdo pred mano odgovoril...
"Moje osebno mnenje glede cen konstrukcij: te so v Sloveniji že kar na zgornji meji, je pa žal res da večina konstrukterjev ne pozna podpornih programov, ki v veliki meri avtomatizirajo delo ,in zato porabijo dosti več časa kot konkurenca v tujini. Nejevernežem predlagam da v iskalnike vnesejo werkzeug oz werkzeugbau, najdli boste kar nekaj firm ki naredijo za naše razmere orodja (predvsem za plastiko) nemogoče hitro, za sprejemljivo ceno. "
Definirajte besedo podporni programi? Večina teh "podpornih programov" (kot so npr. moldflow, C-mold Quickfill ali Moldex) inženirji poznajo, toda žal jih podjetja ne kupijo, ker so za naše razmere  predrage.
SREČNO NOVO LETO IN DA BI SE VSEM URESNIČILE VSE ŽELJE TER DA BI BILE DENARNICE BOLJ POLNE (pa ne računov)  
Lp
Marjan